علوم انسانی و فرهنگی در دانشگاه آزاد باید توسعه یابد

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، حمید میرزاده اظهار داشت: اگر کشور بخواهد رشد اجتماعی و اقتصادی داشته باشد باید علوم انسانی و فرهنگی را توسعه دهد.
وی با بیان اینکه 40درصد آموزش ‌های دانشگاه آزاد اسلامی در کل 400 واحد این دانشگاه، در رشته‌ های علوم انسانی است، افزود: این امر نشان دهنده تاثیر بالای دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور است.
میرزاده در ادامه با اشاره به برگزاری بزرگداشت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در 31 اردیبهشت ماه، گفت: در این مراسم از انبوه محصولات دانش بنیان که توسط اساتید و دانشجویان این دانشگاه ساخته شده بود، در فضایی به مساحت 3 هزار مترمربع رونمایی شد و حدود 700 محصول دانش بنیان که نیمی از آنها تجاری‌ سازی شده‌اند نیز عرضه شد.
وی افزود: در حال حاضر تنوع بسیار بالایی در محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد. امروز 85 مرکز رشد که حدود 40درصد مراکز رشد کشور را شامل می ‌شود، در دانشگاه آزاد مشغول فعالیت بوده و 720 شرکت دانش بنیان و واحد فن‌آور نیز در این مراکز رشد مستقرند.
میرزاده با اشاره به نامگذاری سال جاری به اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری گفت: زیربنای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است و محور توسعه علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، یک محور مأموریت‌ گراست و اگر بخواهیم تبدیل به یک دانشگاه کارآفرین و نسل سوم شویم، باید اقتصاد دانش بنیان در این دانشگاه توسعه یابد و به تبع آن، اثربخشی دانشگاه در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افزایش پیدا کند.
وی افزود: با توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه، آینده ای بهتر برای مشارکت بیشتر در تولید جهانی علم با مأموریت‌گرایی دانشگاه به عنوان هدف استراتژیک و اصلی و جزو برنامه‌ها به دست آید.
میرزاده با بیان اینکه واحد تهران مرکزی محور توسعه شبکه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی است، تصریح کرد: این شبکه بیش از 15 واحد در سراسر کشور، آسیا و اروپای مرکزی را در بر می‌گیرد و یکی از محورهای اصلی توسعه شبکه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است که با کمک واحدهای الکترونیکی و تهران مرکزی شکل می‌گیرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، وی در ادامه از افتتاح دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای آلمان و ایتالیا خبر داد و گفت: با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه زبان و ادبیات فارسی برنامه‌های ویژه دارد، به زودی دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای آلمان و ایتالیا افتتاح خواهند شد تا به توسعه فرهنگ و زبان فارسی بپردازند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *