نیازهای مالی دانشگاه تهران در برنامه ششم توسعه دیده شود

نیازهای مالی دانشگاه تهران در برنامه ششم

حسین گلدان ساز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا افزود: دانشگاه های کشور بر اساس نظر رهبری و مسئولان باید پاسخگوی جامعه باشند و این امر نیازمند زیرساخت های مناسب و مطلوب است.
وی گفت: اغلب ساختمان های دانشگاه تهران قدمتی 70 یا 80 ساله دارند و به عنوان میراث ملی در سازمان میراث فرهنگی کشور ثبت شده اند.
معاون اداری و مالی دانشگاه تهران افزود: به سبب کهنه بودن ساختمان های دانشگاه تهران اغلب تاسیسات آن همچون برق، سرویس های بهداشتی، اینرنت و غیره با مشکلات جدی مواجه است.
وی ادامه داد: بر همین اساس باید 2 اقدام عمده مقاوم سازی و بازسازی ساختمان را در دانشگاه تهران به طور جدی در نظر بگیریم.
گلدان ساز یادآور شد: امسال مقاوم سازی دانشکده حقوق را با همکاری وزارت علوم شروع کرده ایم اما برای بازسازی ساختمان ها همچون تاسیسات، لوله های پوسیده، سیستم برق و غیره تاکنون اقدامی نشده است.
وی با بیان اینکه سیستم برق برخی از دانشکده ها بسیار خطرناک شده است، اظهار کرد: برای بازسازی دانشگاه تهران نیازمند 800 میلیارد ریال بودجه هستیم.
معاون اداری و مالی دانشگاه تهران گفت: مکاتباتی در این زمینه با دولت و مجلس شورای اسلامی داشته ایم تا در این راستا به دانشگاه تهران در برنامه ششم توسعه کمک کنند.
وی افزود: همچنین برای امر مقاوم سازی ساختمان های دانشگاه تهران بر اساس محاسبات انجام شده، بیش از 3 برابر هزینه بازسازی نیازمند مساعدت مالی هستیم.
گلدان ساز ، با اشاره به وضعیت آزمایشگاه های دانشگاه تهران نیز یادآور شد: امکانات آزمایشگاه دانشگاه تهران هم اکنون پاسخگوی مسائل روز در زمینه های آموزشی، پژوهشی، فناوری برای رفع مشکلات جامعه نیست.
وی تاکید کرد: برای بازسازی تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه تهران نیز هزینه ای حدود 700 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
گلدان ساز خاطرنشان کرد: هم اکنون 80 درصد تولیدات علمی کشور مربوط به دانشگاه های بزرگ است که اگر می خواهیم این اقتدار حفظ شود باید بودجه های خاصی برای رفع مشکلات ساختمانی و زیرساخت های آزمایشگاهی به این دانشگاه ها اختصاص یابد.

منبع مطلب : http://www.irna.ir/fa/News/81921971/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *