چهار خبر کوتاه از دانشگاه

چهار خبر کوتاه از دانشگاه

بر اساس تقویم آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۵ – ۹۴ مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه تهران، ثبت نام نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۵ – ۹۴ از امروز (شنبه) آغاز و تا روز شنبه سوم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
کلاس ها از ۱۰ بهمن ماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و همچنین دانشجویان از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه ۹۴ فرصت خواهند داشت تا برای حذف و اضافه اقدام کنند.
کلاس های دانشگاه تهران در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۵ – ۹۴، ۱۱ خرداد ۹۵ به پایان رسیده و از ۱۶ خرداد امتحانات آغاز می شود و تا ۲ تیرماه ۹۵ نیز ادامه خواهد داشت.

** ضرورت کیفیت بخشی و تبدیل دانشگاه پیام نور به دانشگاه کارآفرین
قائم مقام دانشگاه پیام نور به ضرورت کیفیت بخشی و تبدیل دانشگاه پیام نور به دانشگاه کار آفرین تاکید کرد.
محمد اکبری در بازدید از دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان گفت: تمامی امور دانشگاه باید بر پایه و اساس کیفیت، برنامه ریزی و نظارت دقیق مسئولین مربوطه انجام شود.
وی ادامه داد: اتفاق نظر، دوستی، وحدت و تعامل در راستای همگرایی در این دانشگاه کم نظیر است و همه باید دست به دست هم دهند و با تلاش فراوان در راستای اهداف عالی دانشگاه گام بردارند.
اکبری یادآور شد : اولویت ها در دانشگاه باید بر اساس کیفیت آموزشی، پژوهشی و ساخت و ساز قرار گیرد و تجهیزات آزمایشگاهی باید پیشرفته و نوین باشند، زیرا دانشگاه باید الگوی جامعه در هر زمینه ای باشد.

** پلیس اماکن بر خوابگاه های دانشجویی غیر دولتی نظارت می کند
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
این تفاهم نامه به منظور نظارت کارآمد بر تمام خوابگاه های دانشجویی غیر دولتی، فی مابین صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، و پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی منعقد شد.
این تفاهم نامه در ۶ ماده، ۹ بند، ۱۱ تبصره و ۲ نسخه که هر کدام حکم واحد دارند تنظیم و به امضای طرفین رسید و از تاریخ اعلام شده مفاد آن قابلیت اجرا دارد.

*جزئیات سهمیه امریه سربازی دانشگاه شریف اعلام شد
دانشگاه صنعتی شریف در نظر دارد برای رفع نیازهای تخصصی خود در آزمایشگاه ها، کارگاه ها، سایت های کامپیوتری و همچنین انجام پروژه های پژوهشی تعداد ۱۹ نفر از فارغ التحصیلان نخبه را از طریق امریه سربازی پس از دوره آموزشی جذب کند.
این نیاز ها در دانشکده مهندسی عمران یک نفر، دانشکده مهندسی کامپیوتر یک نفر، دانشکده مهندسی صنایع یک نفر، دانشکده مدیریت و اقتصاد یک نفر، دانشکده مهندسی هوا فضا یک نفر، دانشکده مهندسی انرژی یک نفر، دانشکده مهندسی برق دو نفر، دانشکده مهندسی مکانیک دو نفر، دانشکده مهندسی شیمی و نفت دو نفر، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی (مراکز و گروه های آموزشی) سه نفر، معاونت پژوهشی (پژوهشکده ها) یک نفر، معاونت فرهنگی اجتماعی یک نفر، معاونت دانشجویی یک نفر و ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز یک نفر اعلام شده است.

منبع مطلب : http://www.irna.ir/fa/News/81922340/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *