وزیر علوم: تخلفات اداری در آموزش عالی بسیار ناچیز است

وزیر علوم: تخلفات اداری در آموزش عالی بسیار ناچیز است

به گزارش ایرنا از وزارت علوم، محمد فرهادی در مراسم معارفه حسن عابدی جعفری به عنوان مسئول هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکزآموزش عالی و قدردانی از خدمات سعدالله نصیری قیداری مسئول سابق این بخش افزود: آموزش قوانین به کارکنان، مدیران، مسئولان و اعضای هیات علمی، تخلفات اداری را به حداقل می رساند.
وی ادامه داد: بسیاری از تخلفات در اثر ناآگاهی از قوانین و مقررات و روش های اداری به وقوع می پیوندد و لازم است که کارکنان، مدیران، مسئولان و اعضای هیات علمی در زمینه های حقوقی و مقررات و قوانین با شرکت در کارگاه هایی آموزش های لازم را ببینند.
فرهادی با اشاره به تجربیات دکتر عابدی جعفری در حوزه سلامت اداری و ساختار تشکیلاتی کشور، ابراز امید واری کرد که وزارت علوم بتواند الگوی خوبی برای همه دستگاه ها در این حوزه باشد.
وی از نصیری قیداری که پیش از این مسئولیت هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را برعهده داشت و مدتی هم این مسئولیت با مسئولیت دبیرکلی کمیسیون ملی یونسکو همزمان بود، قدردانی و تشکر کرد.
وزیر علوم افزود: در زمانی که دکتر نصیری این مسئولیت را برعهده داشتند جلسات هیات های رسیدگی به تخلفات به طور مستمر برگزار شد و با شفاف سازی که صورت گرفت، اعتماد کارکنان و اعضای علمی جلب شد و امید به همکاران و اعضای هیئت علمی برگشت.

** وزیر علوم اثر هنری طرح نقشه فرهنگی اجتماعی ایران را به دولت اهدا کرد
همزمان با برگزاری جلسه هیات وزیران، از سوی دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اثری نفیس که حاصل همکاری پژوهشگران و هنرمندان ایرانی بود و با عنوان «طرح نقشه فرهنگی اجتماعی ایران» به هیتت وزیران تقدیم شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، اثر هنری یاد شده حاصل ابداع و نوآوری پژوهشگاه مواد و انرژی بر روی فلز نقره است که توسط هنرمندان و قلم زنان و چهره های ماندگار صنایع دستی کشورمان در ابعاد 80×66 سانتی متر و وزن 250/6 کیلوگرم از فلز نقره با کاشت فیروزه ایرانی و نمایش خلیج همیشه فارس و حکاکی تصاویر حافظ، سعدی، مولانا، خیام، فردوسی و نظامی به صورت برجسته قلم زنی شده است.
همچنین نقره مورد استفاده در طرح این نقشه از نقره با خلوص 99/99 درصد و مقاوم به سیاه شدن، مصداق عملی اقتصاد مقاومتی است.
پژوهشگاه مواد و انرژی که یکی از موسسات پژوهشی مطرح در سطح کشور است، با تلاش های فراوان موفق شده است ضمن تخلیص صنعتی و اقتصادی نقره، آلیاژ جدیدی از نقره طراحی و در ابعاد صنعتی تولید کند که مقاومت آن به کدر شدگی و خوردگی بهتر از آلیاژ های رایج جهان بوده و درعین شکل پذیری، استحکام بسیار خوبی دارد، این ویژگی ها که ترکیب آنها با هم، توان علمی و فناوری بالایی را می طلبد. موجب شده که این ورق تولیدی مورد تایید صنعت گران و استادان هنرمند قلم کار کشور قرار گیرد.
در قدم نخست دستاورد فوق جهت استفاده در ضریح مقدس مورد استفاده واقع شد و بازسازی چندین مکان مقدس ازجمله خیمه گاه کربلا، تل زینبیه و سرداب سامرا در دستور کار قرارگرفت. در گام بعدی براساس خاصیت انعطاف پذیری آلیاژ فوق و لزوم شکل پذیری ورق در آثار هنری صنایع فلزی، همکاری مشترکی با سازمان صنایع دستی کشور آغاز شد و هنرمندان تراز اول این حوزه را ترغیب به استفاده از این نوآوری کرد که ساخت تعدادی آثارهنری توسط چهره های ماندگار و استادان برجسته قلم زن را در پی داشت.
این محصول پس از آزمایش های گوناگون و بررسی های همه جانبه درسازمان ملی استاندارد و سازمان میراث فرهنگی به عنوان یکی از زیر ساخت های تولید مصنوعات دستی فلزی و اثری نوآورانه درمراسم روز جهانی صنایع دستی توسط مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد بازسازی عتبات عالیات در درمحل مصلی حضرت امام خمینی(ره) رونمایی و به صنعت گران معرفی شد.
فراهنگ ** 9187 ** 1071

 

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *