رئیس دانشگاه آزاد به حذف نام دانشگاه در گزارش‌های منتشرشده تولید علم توسط یک نهاد رسمی اشاره کرد و گفت: عظمت و تاثیر این دانشگاه با نادیده گرفتن‌ها، کمرنگ یا محو نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید میرزاده در یکصد و شصت و پنجمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد با اشاره به سهم و نقش این دانشگاه در تولید علم کشور و جایگاه ایران در میان کشورهای جهان از حیث تولید علم، ضمن گلایه از نادیده گرفته شدن این حجم از خدمات دانشگاه به کشور، اینگونه بی‌مهری‌ها را ناشی از برخورد سیاسی و غیرمنصفانه دانست که دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا با آن مواجه بوده است.

وی به حذف نام دانشگاه آزاد اسلامی در گزارش‌های منتشرشده درخصوص تولید علمی دانشگاه‌ها و موسسات برتر کشور توسط یک نهاد رسمی اشاره کرد و افزود: این ثمره و دستاورد بی بدیل امام راحل (ره) و انقلاب شکوهمند اسلامی با این نادیده گرفتن‌ها کمرنگ یا محو نمی‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: چگونه است که در افزایش رتبه کشور در سطح جهانی، میزان عملکرد تاثیر دانشگاه آزاد محاسبه می شود اما در گزارش های داخلی که جنبه سفارشی دارد، نام دانشگاه آزاد اسلامی که بیش از ۲۰ درصد تولید علم ایران را برعهده دارد، حذف می کنند.

میرزاده خاطرنشان کرد: اگر میزان تولیدات علمی دانشگاه آزاد حذف شود، دیگر مواردی که به آن افتخار می کنیم ازجمله رتبه و جایگاه ایران چیزی نخواهد بود که اکنون است. متاسفانه این نحوه برخورد در ملاقات ها و محافل رسمی با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به اشکال مختلف ظهور و بروز می کند که کاملا غیرعادلانه و غیرمنصفانه است.

وی اظهار داشت: هدف مدیران این دانشگاه باید مانند گذشته کسب رضایت خداوند باشد و این بی مهری‌های سیاسی نباید خللی در سلسله خدمت‌رسانی ایجاد کند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: علیرغم این نوع برخوردهایی که برای تخفیف شان و جایگاه این دانشگاه بزرگ می بینیم، همچنان با اراده و مستحکم در تقویت و اثربخشی بیشتر این مجموعه علمی کوشا خواهیم بود.

در این جلسه طبق مصوبه جلسه صدوشصت و پنجم هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان تمامی دانشگاه‌ها می‌توانند در ترم تابستان در واحدهای این دانشگاه مهمان شده و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز موظفند در صورت وجود معرفی نامه معتبر از دانشگاه محل تحصیل دانشجو، این دانشجویان را بپذیرند.

در ادامه این جلسه براساس پیشنهاد روابط عمومی و با تایید کمیسیون شماره یک هیات رئیسه، مقرر شد بخشنامه هدایت تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه به واحدهای سراسر کشور ابلاغ شود.