دیپلم افتخاری هیئت علمی هانوفر به وزیر علوم اعطا شد

دیپلم افتخاری

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور فراهم ساختن مقدمات تأسیس «مرکز تحقیقات بین المللی فن آوری های نوین پزشکی»، در رأس یک هیئت دانشگاهی وارد شهر هانوفر آلمان شد.

سفر محمد فرهادی و هیئت همراه در چارچوب تفاهم نامه همکاری دوجانبه که در اکتبر سال گذشته بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و«موسسه بین المللی اعصاب هانوفر»آلمان به ریاست پروفسور مجید سمیعی برای تأسیس مرکز تحقیقات بین المللی فن آوری های نوین پزشکی امضا شد، صورت می گیرد.
هدف از تأسیس «مرکز تحقیقات بین المللی فناوری های نوین پزشکی» در ایران، ایجاد یک پژوهشکده تحقیق محور در رشته های مختلف علوم پایه است که بتواند در حیطه علوم مختلف پزشکی زمینه پیشرفت و توسعه امکانات و خدمات تشخیصی، درمانی و توانبخشی را فراهم کند.
این مرکز بر اساس الگوی مراکز بزرگ علمی بین المللی همچون انستیتوی پژوهشی
«ماکس پلانک» طراحی خواهد شد و هدف پنج ساله آن رقابت با دیگر مراکز بین المللی پیشرو در جهان در پروژه های بزرگ علمی و پژوهشی است.
دراین سفر هیئت وزارت علوم در یک نشست علمی با شرکت روسا و اساتید برجسته برخی از دانشگاه های هانوفر حضور یافته و در رابطه با مسایل مختلف همکاری، به بحث و تبادل نظر پرداخت.
در این نشست دیپلم عضویت افتخاری هیئت علمی «موسسه بین المللی علوم اعصاب هانوفر» به محمد فرهادی اعطا شد.
همچنین در این سفر محمد فرهادی و هیئت همراه با اشتفان وایل و اولاف لیس نخست وزیر و وزیر علوم و اقتصاد ایالت «نیدرزاکسن» دیدار و در رابطه با زمینه های مختلف همکاری از جمله روابط علمی، فرهنگی و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و ایالت «نیدرزاکسن» بحث و گفت وگو کردند.
در این دیدار نخست وزیر ایالت «نیدرزاکسن» اعلام کرد که به زودی در رأس هیئتی از مدیران برخی از شرکت های مهم این ایالت به ایران سفر خواهد کرد.
هدف از امضای تفاهم نامه همکاری دوجانبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و موسسه بین المللی اعصاب هانوفر آلمان، بسترسازی برای همکاری بین متخصصان ایرانی و خارجی ازجمله آلمان و تقویت و توسعه همکاری ها با هدف دسترسی و به کارگیری دانش فنی و روزآمد در اجرای طرح های فناوری، پژوهشی، مطالعاتی، توسعه و کاربردی و تربیت محققان صاحب نظر در عرصه بین المللی علوم پزشکی و زیستی است که ازطریق تلفیق علوم مهندسی، طبیعی، ریاضی و فن آوری اطلاعاتی محقق خواهد شد.
در تفاهم نامه یادشده تاکید شده که فعالیت های «مرکز تحقیقات بین المللی فن آوری های نوین پزشکی» باید به گونه ای برنامه ریزی و جهت گیری شود که 10 سال پس از تاسیس، این مرکز تحقیقاتی بتواند صاحب نام در عرصه فناوری های زیست پزشکی در سطح بین المللی باشد.

منبع مطلب : http://www.irna.ir/fa/News/81924464/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *