مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ساعت ۲۴ امشب ۵ تیرماه آخرین فرصت انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ است و این فرصت تمدید نمی شود.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تا ساعت ۸ صبح امروز تعداد ۲۷۰ هزار و ۱۴۹ نفر نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کرده اند. تعداد ۴۴۴ هزار و ۵۳۹ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند که توصیه می شود سایر داوطلبان نیز در فرصت باقیمانده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلی افزود: اطلاعیه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور در رابطه با اعلام رشته محل‌های جدید و برخی اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۵ بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد.

وی یادآور شد: با توجه به برخی اصلاحات و همچنین اعلام رشته محل‌های جدید علاوه بر رشته‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، داوطلبانی که پیش از این نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند می توانند نسبت به ویرایش فرم خود تا پایان روز شنبه ۵ تیرماه اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: بر اساس اعلام دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، ۹۷ کدرشته محل جدید به مجموعه کدرشته ها اضافه شد.همچنین ۵۲ کدرشته محل با اصلاح ظرفیت و شرایط مواجه شدند و ۳۵ کدرشته محل نیز حذف شدند.

وی گفت: هر داوطلب می تواند حداکثر ۱۰۰ کدرشته را از میان کد رشته های انتخابی خود انتخاب کند. بیش از ۱۷۱ هزار نفر در این دوره پذیرفته می شوند.