دانشگاه امام کاظم(ع) عراق خواستار استفاده از تجربیات آموزشی ایران شد

به گزارش گروه فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، علی یعقوبی در دیدار با حجت الاسلام غلامرضا اباذری رایزن ایران در عراق، با اشاره به پیوندهای دیرین عمیق و پایدار میان دو ملت ایران و عراق که نمونه‌ای خوب در سطح منطقه‌ای است، به معرفی دانشگاه امام کاظم (ع) پرداخت.
وی با بیان اینکه دانشگاه امام کاظم(ع) دانشگاهی دولتی وابسته به دیوان وقف شیعی است، گفت: این دانشگاه اکنون دارای 23 هزار دانشجو در 11 رشته آموزشی و در هفت شعبه در استان‌های مختلف جنوبی و شهر بغداد است.
رئیس دانشگاه امام کاظم(ع) با اشاره به برنامه‌های پیش روی این دانشگاه در حوزه پژوهشی، به‌ روزرسانی منابع آموزشی و ایجاد رشته‌های جدید آموزشی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، خواستار استفاده از تجربه غنی ایران در زمینه آموزش عالی و همچنین همکاری با دانشگاه‌های کشورمان در زمینه‌های انجام پژوهش‌های مشترک، آموزش دانشجویان و کادر دیوان وقف شیعی و برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی، تبادل استاد و دانشجو شد.
رایزن فرهنگی ایران در عراق نیز به پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری اشاره کرد.
حجت الاسلام اباذری گفت: حجم هیأت‌های علمی و فناوری میان دو کشور نشان از عمق روابط علمی و فناوری دارد و این رایزنی آمادگی دارد تا زمینه‌های ارتباط دانشگاه امام کاظم(ع) با دانشگاه‌های ایرانی را ایجاد کند.
براساس اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همچنین در این دیدار برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه امام کاظم(ع) از سوی رایزن فرهنگی ایران پیشنهاد شد که با استقبال رئیس این دانشگاه همراه شد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *