تشکل های دانشجویی برای حمایت از فعالیت های قرآنی به میدان بیایند

به گزارش گروه فرهنگی  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، حسین سلیمی در مراسم رونمایی از طرح مائده دانشگاه علامه طباطبایی(آموزش، پژوهش و ترویج قرآن و عترت) در بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: تشکل های دانشجویی نیز آستین های خود را بالا بزنند و برای حمایت از فعالیت و برنامه های قرآنی به میدان آیند.
وی با اشاره به حمایت دانشگاه علامه از پایان نامه های قرآنی گفت: طرح مائده آیین آغاز رونق و شدت گرفتن فعالیت های قرآنی در این دانشگاه است.
سلیمی افزود: گرچه کرسی های نظریه پردازی بسیاری در این دانشگاه برگزار می شود اما سهم کرسی های مبتنی بر اندیشه های قرآنی چندان در این میان چشم گیر نیست، از این رو گسترش فعالیت های قرآنی در دستور کار معاونت های مختلف این دانشگاه قرار گرفته است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نام این طرح برگرفته از پنجمین سوره قرآن کریم است که در راستای ارتقای سطح آگاهی دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبایی نسبت به معارف قرآن و اهل بیت(ع) و مهارت های پایه این کتاب آسمانی در راستای انس با قرآن است.
حسن ملکی افزود: ترغیب و هدایت دانشگاهیان به تدبر در آیات قرآن و معارف اهل بیت(ع) و تهیه مرکز اطلاعات جامعه قرآن و عترت نیز بخش دیگری از بخش برنامه های اجرایی این طرح قرآنی است.
وی با بیان اینکه دانشجویان، اساتید، کارکنان و خانواده آنان به همراه اعضا هیات علمی مخاطبان این طرح خواهد بود، گفت: مائده طرح کلی راهنمای فعالیت های ما در سال 95 خواهد بود.
بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از 24 خرداد تا هشتم تیر ماه از ساعت 18 تا 23 و 30 دقیقه میزبان روزه داران و مشتاقان کتاب الهی است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *