معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی از ارائه ۱۳۸ واحد درسی در ترم تابستان امسال در این دانشگاه خبر داد.
آرم دانشگاه

کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا با بیان اینکه در سالجاری نیز ترم تابستانی برای دومین سال پیش‌بینی شده است، گفت: کمک به دانشجویان دانشگاه و دانشجویان سایر دانشگاه‌ها که در استان اردبیل مقیم هستند، هدف اصلی برگزاری ترم تابستانی در دانشگاه محقق اردبیلی است.

وی با بیان اینکه دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی می‌توانند در فرصت ایجاد شده در تابستان از تسهیلات آموزشی دانشگاه بهره‌مند شوند، افزود: حداقل از دو ماه قبل، برنامه‌ریزی برای برگزاری ترم تابستانی در دانشگاه انجام شده و لینک ثبت‌نام نیز در سایت دانشگاه حوزه معاونت آموزشی بارگذاری شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه عناوین دروس ضروری دانشکده‌ها برای ترم تابستانی نیز مشخص و به معاونت آموزشی اطلاع‌رسانی شده است، تصریح کرد: دانشجویان متقاضی می‌توانند وارد سایت شده و علاقه‌مندی خود را جهت شرکت در ترم تابستانی اعلام کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ثبت‌نام قطعی از دانشجویان برای شرکت در ترم تابستانی نیز از ۱۲ تیرماه سال‌جاری آغاز خواهد شد، ادامه داد: کلاس‌ها حداکثر یک هفته بعد از ثبت‌نام شروع می‌شود و طول ترم نیز شش هفته خواهد بود تا بتواند ۱۶ جلسه کامل کلاس را پوشش بدهد و پس از اتمام کلاس‌ها نیز امتحانات به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه طبق مقررات دانشجویان می‌توانند حداکثر شش واحد درسی در ترم تابستانی انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: ترم تابستانی فقط در دانشکده‌های مستقر در سایت اصلی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد و دانشجویان دانشکده‌های نمین، مشگین‌شهر و مغان این دانشگاه نیز می‌توانند در صورت تمایل در دروس ارائه شده در سایت اصلی نسبت به انتخاب واحد اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در ترم تابستانی نمی‌توان هر واحد درسی را ارائه داد، گفت: در ترم تابستانی ترجیحاً دروسی ارائه می‌شود که بیشتر مبنای نظری داشته باشد تا دانشجو بتواند در ۱۶ جلسه فرآیند یادگیری و مهارتی را کسب کند و دروس پایه‌ای و تخصصی که نیازمند فعالیت‌های آزمایشگاهی، کارگاهی و یا عملیات کشاورزی باشد، در ترم تابستان ارائه نمی‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه ترم تابستانی بر اساس پرداخت شهریه برای دانشجویان امکان‌پذیر است، افزود: این شهریه نیز بر اساس اشل سازمان سنجش بوده و با توجه اینکه اردبیل از استان‌های در حال توسعه بوده و سعی می‌کنیم فشار خاصی برای دانشجو و خانواده‌ها وارد نشود، کف دریافتی محاسبه می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشجویان متقاضی می‌توانند حداقل دو واحد و حداکثر شش واحد درسی در ترم تابستان انتخاب کنند، تصریح کرد: کلاس‌های ترم تابستانی در صورتی تشکیل خواهند شد که به حدنصاب استاندارد ۱۵ نفر برسند، اگر داوطلبین کمتر از حدنصاب استاندارد کلاس باشند باید تجدیدنظر کرده و با اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام مجدد تعداد را به حدنصاب برسانیم.

وی اضافه کرد: در ترم تابستانی سالجاری از مجموع ۱۳۸ واحد دروس ارائه شده، ۲۰ واحد درسی متعلق به دروس عمومی و ۱۱۸ واحد نیز از دروس مجموع دانشکده‌ها است