قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: واگذاری رشته های مرتبط با سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از انجام کار کارشناسی و هماهنگی های لازم با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اطلاع رسانی ناقص و نادرست برخی از رسانه ها در روزهای اخیر در رابطه با دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر واگذاری مسئولیت ارائه رشته های مرتبط با حوزه سلامت به وزارت بهداشت گفت: مسلما تصمیم گیری در خصوص اسامی رشته هایی که مرتبط با حوزه سلامت می باشند و چگونگی اجرای این موضوع پس از کار کارشناسی لازم که با حضور مدیران و کارشناسان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت خواهد گرفت بعمل می آید. بدیهی است شرط اصلی انتقال رشته ها، وجود امکانات و بستر بالینی لازم در وزارت بهداشت برای تربیت دانشجویان است.
اکبری با اشاره به اخبار درج شده در برخی از رسانه ها که از اسامی برخی رشته ها جهت انتقال و جابجایی بین وزارتین نام برده اند، اعلام نمود رشته های اعلام شده صرفا گمانه زنی رسانه ها می باشد.
قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: باتوجه به شرایط خاص رشته های مرتبط با حوزه سلامت و نیاز به آموزش دانشجویان این رشته ها در فیلدهای بالینی که بعضا امکانات آن در مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت وجود دارد این تصمیم اتخاذ شده و یقیناً تنها هدف این تصمیم بهبود شرایط آموزشی و ارتقای سطح مهارتی دانش آموختگان برخی رشته ها در کشور می باشد.
اکبری به دانش آموختگان و دانشجویان این رشته ها توصیه نمود بدون هیچگونه نگرانی و دغدغه به فعالیت و تحصیل خود ادامه داده و مطمئن باشند چنانچه در این خصوص تصمیمی اتخاذ گردد در راستای ارتقای سطح علمی برخی رشته ها و برخورداری جامعه از خدمات مطلوب تر دانش آموختگان رشته های مرتبط با حوزه سلامت خواهد بود.