رئیس بنیاد نخبگان استان قم از اجرای طرح اعطای جوایز تحصیلی به دانشجویان صاحب استعدادهای برتر در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ خبر داد.

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرگزاری دانشجو از قم،‌ محمد محمدرضایی گفت: در راستای اجرای مفاد آیین‌نامه اعطای جوایز تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر در سال تحصیلی ۹۶ـ۹۵، بنیاد ملی نخبگان در یک فضای رقابتی از بین دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه‎ها و موسسات آموزشی و پژوهشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکتری تعدادی را به عنوان نامزد دریافت جوایز تحصیلی انتخاب خواهد کرد.

وی در خصوص مزایای این طرح گفت: بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه«اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر «تسهیلات ویژه‌ای را در قالب چهار جایزه آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ» شامل موارد متعددی مانند رتبه دانشجویی، اعتبار آموزش‌یاری، اعتبار پژوهش‌یاری، اعتبار فن‌یاری، اعتبار توانمندی آموزشی، اعتبار ارتباطات علمی، اعتبار توانمندی کارآفرینی و … به دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم تصریح کرد: با توجه به اینکه سهمیه محدودی برای دانشجویان و پژوهشگران و دانش پژوهان دانشگاه‌های قم در نظر گرفته شده، دانشجویان باید تا ۲۰ تیر ماه با بارگذاری اطلاعاتشان در سامانه «ثریا» بنیاد ملی نخبگان برای شرکت در این رقابت اقدام کنند.

محمدرضایی عنوان کرد: اطلاعات مورد نیاز به منظور انتخاب دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه‌های و موسسات عالی آموزشی و پژوهشی استان قم برای استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در سال تحصیلی ۹۶ـ۹۵ در سایت بنیاد نخبگان قم به آدرس www.qom.bmn.ir نیز درج شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم خاطرنشان کرد: دانشجویان در صورت هر گونه سوال و یا ابهامی می‌توانند به کارشناسان بنیاد ملی نخبگان مراجعه کرده یا با شماره ۳۷۷۸۹۷۰۰ داخلی ۲۲۰ تماس بگیرند.

محمدرضایی با اشاره به جامعه هدف این طرح گفت: دانشجویان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری‌حرفه‌ای و دکتری‌تخصصی در تمامی رشته‌ها و دوره‌های تخصص و فوق‌تخصص رشته‌های علوم پزشکی که در سنوات مجاز تحصیل (دانشجویان دوره کارشناسی چهار سال، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دو سال، دانشجویان دوره دکتری حرفه‌ای هفت سال، دانشجویان دوره‌های تخصص و دکتری تخصصی چهار و نیم سال و دانشجویان دوره‌های فوق تخصص در رشته‌های علوم پزشکی سه سال) در یکی از دانشگاه‌ها یا مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحصیل می‌کنند می‌توانند از این جوایز بهره‌مند شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم تاکید کرد: متقاضیان مشمول این جوایز در صورتی که افتخاراتی مانند کسب مدال طلا، نقره یا برنز در المپیادهای دانش‌آموزی ملی و جهانی، کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور(رتبه‌های کشوری زیر ۱۰۰۰ ورود به دوره کارشناسی یا دکتری حرفه‌ای در گروه‌های ریاضی و فنی، تجربی، علوم انسانی، هنر یا زبان‌های خارجی، رتبه‌های زیر ۵۰ در مجموعه امتحانی در دوره کارشناسی ارشد) مقاله در زمینه های علمی پژوهشی و ترویجی، همکاری در مجلات علمی، و انجمن های علمی باشند در اولویت هستند.

وی خاطرنشان کرد: کسب رتبه اول تا سوم در المپیادهای ملی دانشجویی، کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری علوم پزشکی کشور اعم از آزمون‌های جامع، پیش‌کارورزی، دستیاری در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و دستیاری فوق تخصصی پزشکی، کسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه‌ها دانشجوی نمونه کشوری و یا ثبت اختراع برگزیده براساس آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده از دیگر فعالیت های نخبگانی می باشد.

وی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز از طریق سازمان مرکزی دانشگاه به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند و نیازی به نام‌نویسی در این فرآیند ندارند