نتایج اولیه آزمون سال ۹۵ کارشناسی ارشد گروه پزشکی امروز ۸ تیرماه منتشر می‌شود و این در حالیست که دفترچه راهنمای انتخاب رشته نشان می‌دهد که رشته‌ها کاهش ظرفیت داشته‌اند و این موضوع داوطلبان را دچار سردگمی و بلاتکلیفی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چند روزی است؛ کمپینی اعتراضی توسط داوطلبان کار‌شناسی ارشد وزارت بهداشت در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده است. این گروه‌ها که چند صد نفر را شامل می‌شود، به کاهش ناگهانی ظرفیت‌ها بر خلاف وعده قبلی مبنی بر تثبیت ظرفیت‌ها اعتراض دارند و بر این باور هستند که علی رغم وعده داده شده توسط رییس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت، با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته، ۳۰ الی ۴۰ درصد ظرفیت رشته‌ها کاهش یافته است.

یکی از دانشجویان معترض که سومین سالی است در کنکور بهداشت شرکت می‌کند و به قبول شدنش در آزمون ۹۵ امیدوار است، به خبرنگار ایلنا می‌گوید: کاهش ظرفیت‌ها آن هم به رغم وعده مسئولان، تلاش یکساله داوطلبان را پایمال می‌کند. امسال مانند سال ۹۲ شاهد کاهش پذیرش ارشد علوم پزشکی بودیم و این موضوع اعتراض بسیاری از دانشجویان را به همراه داشته است. در حال حاضر با ایجاد کمپین اعتراضی، ضمن اعلام اعتراض خود می‌خواهیم وزارت بهداشت نسبت به اصلاح ظرفیت‌ها اقدام کند.

وی می‌افزاید: از چند روز گذشته اعتراض خود را نسبت به این موضوع آغاز کردیم و از راه‌های مختلف از جمله ارسال پیامک‌های متعدد به مشاور وزیر، اعتراض به دیوان عدالت اداری و همچنین ارسال نامه به وزیر بهداشت و رییس مرکز سنجش پزشکی اعتراض خود را ابراز دادیم و منتظر پاسخی قانع کننده از سوی آن‌ها هستیم.

نتایج اولیه آزمون کار‌شناسی ارشد گروه پزشکی امروز ۸ تیرماه منتشر می‌شود و این در حالیست که دفترچه راهنمای انتخاب رشته نشان می‌دهد که رشته‌ها کاهش ظرفیت داشته‌اند و این موضوع داوطلبان را دچار سردگمی و بلاتکلیفی کرده است.

اعتراض دانشجویان منجر به این شد که در نامه‌ای به رییس مرکز سنجش پزشکی خواستار اصلاح ظرفیت‌ها شوند که متن نامه به شرح زیر است؛

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمد حسین پورکاظمی

رییس محترم مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور

با عرض سلام و ادای احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به استحضار جنابعالی می‌رساند علیرغم قول حضرتعالی در تاریخ ۲۷ اردیبهشت سال جاری، طی مصاحبه‌ای که انجام دادید با تاکید بر تثبیت و عدم کاهش ظرفیت پذیرش در آزمون کار‌شناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۵ متاسفانه با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته شاهد کاهش چشمگیر ظرفیت‌ها در رشته‌های مختلف هستیم. همین امر منجر به تغییر سرنوشت و تباه شدن زحمات شبانه روزی بسیاری از داوطلبان کنکور خواهد شد‌. ‌

لازم به ذکر است برای کاهش مهاجرت دانشجویان به خارج از کشور برای ادامه تحصیل، طبق قانون میزان سهمیه دانشگاه‌های بین الملل که بایستی نصف سهمیه عادی باشد متاسفانه این قانون امسال رعایت نشده و در بعضی رشته‌ها میزان سهمیه بین الملل اختصاص داده شده، صفر می‌باشد.

همانطور که مستحضرید هر داوطلب قبل از شرکت در کنکور با توجه به علایق و استعدادهای خود و باتوجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاههای مختلف در جهت رسیدن به اهداف علمی خود تلاش می‌کند. حال با این کاهش ظرفیت‌های غیر مترقبه، تکلیف این داوطلبان چیست؟ آیا این تصمیم منجر به تباه شدن زحمات و امید دانشجویان نخواهد شد؟!

با توجه به موارد مذکور داوطلبان کنکور کار‌شناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های علوم پزشکی نسبت به این اقدام اعتراض دارند و خواستار پیگیری این امر از سوی شما و مسئولان وزارت بهداشت می‌باشند. با توجه به تدبیر و امیدی که از شما مسئولان محترم و انتظاری که دوستداران نظام از امیدبخش بودن تصمیمات جاری شما دارند. انتظار می‌رود، مساعدت لازم مبذول گردد و امید دانشجویان به کسب علم با اصلاح ظرفیت‌ها و ثبات آن، تا سقف سال قبل، محقق گردد.