رییس دانشگاه تهران گفت: حدود ۱۰ درصد تولید علم کشور توسط دانشگاه تهران انجام می‌شود و دانشگاه تهران در رده ۳۰۰ جهان است.

محمود نیلی احمد آبادی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران کنکوری ارشد دکترا به نقل از جوان گفت: بیشترین حجم ارتباطات در رشته‌های مختلف چه در قالب موسسات مشترک چه در قالب حضور استادان به شکل مشاوره و چه پایان‌نامه‌هایی که توسط نهادها و دستگاه‌های خارج از دانشگاه پشتیبانی می‌شود در دانشگاه تهران است.

رییس دانشگاه تهران بیان داشت: ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها اعم از دولتی، خصوصی و آزاد در مقطع کارشناسی بدون رقابت پر می‌شود و افراد بدون آزمون و بر اساس رزومه می‌توانند وارد دانشگاه شوند. در حالی که، دانشگاه تهران در تمام رشته‌های خود دارای متقاضی است و رقابت برای ورود به آن بسیار سنگین است. حتی در پردیس‌های خودگردان ۱۵۰ متقاضی برای یک صندلی وجود دارد.

نیلی احمدآبادی نقش دانشگاه تهران را در توسعه کشور مهم خواند وتصریح کرد: نقش دانشگاه تهران در توسعه کشور از دو طریق عمده شکل می‌گیرد یکی به‌وسیلۀ دانش‌آموختگان دانشگاه تهران و دیگری خدماتی که دانشگاه تهران به جامعه می‌دهد. در یک نگاه به کابینه دولت، مدیران، متخصصان برجسته کشور، هنرمندان و هر جا که درخششی رخ می‌دهد جای پای دانش‌آموختکان دانشگاه تهران کاملاً روشن و آشکار است. از نظر تعاملی نیز بیشترین تعامل را دانشگاه تهران در بین دانشگاه‌ها کشور با جامعه دارد.

وی گفت: دانشگاه های مؤثرترین نهاد در توسعه و آینده کشورها هستند و در دنیای علم و دانش، انسان‌ها مهم هستند و سرمایه و منابع زیرزمینی می‌توان گفت دیگر نقش درجۀ یک ندارند و این توسعه دانشگاه‌ها است که توسعه کشور را به دنبال دارد.

نیلی احمد آبادی ادامه داد: بیشترین حجم ارتباطات در رشته‌های مختلف چه در قالب موسسات مشترک چه در قالب حضور استادان به شکل مشاوره و چه پایان‌نامه‌هایی که توسط نهادها و دستگاه‌های خارج از دانشگاه پشتیبانی می‌شود در دانشگاه تهران است.

رییس دانشگاه تهران به رتبه جهانی این دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: حدود ۱۰ درصد تولید علم کشور توسط دانشگاه تهران انجام می‌شود و دانشگاه تهران در رده ۳۰۰ جهان است. در دنیا دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی و علوم پزشکی با هم هستند، ولی متاسفانه ایران از جمله معدود کشورهایی است که دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه غیر علوم پزشکی از هم جدا هستند و اگر این دو دانشگاه دستاوردهای خود را کنار هم قرار دهند دارای رتبه بهتر خواهیم شد.