دبیر اجرایی هشتمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور با اشاره جزئیات برگزاری این المپیاد گفت: هشتمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور شهریور ماه جاری در چهار حیطه برگزار خواهد شد و نفرات برتر برای اولین بار در بنیاد ملی نخبگان پذیرفته خواهند کرد.

دکتر ابراهیم کلانتر در گفت‌وگو با کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: هشتمین المپیاد علمی دانشجویان سراسر کشور طبق روال سال‌های گذشته شهریور ماه جاری در چهار حیطه‌ استدلال بالینی، نوآورانه، مدیریت و علوم پایه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: به دلیل استقبال بسیار زیاد دانشجویان از موضوع “فلسفه پزشکی” در سال گذشته ، امسال نیز این بحث در حیطه نوآورانه ادامه خواهد یافت تا این که هم دانشگاه‌ها بتوانند این موضوع را عنوان یکی از مباحث مهم علوم پایه که البته مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند، نهادینه کنند و هم این که طی دو سال پیاپی استعدادهای بهتری را شناسایی کنیم تا در نهایت فلسفه پزشکی در سراسر کشور مورد بازخوانی جدید قرار بگیرد.

کلانتر اضافه کرد: از آنجایی که امسال از سوی رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است سعی شد مکان برگزاری هشتمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور را بر خلاف سالهای گذشته از دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انتقال دهیم تا از این طریق هم المپیاد در یک شهر برگزار خواهد شد و هم این که هزینه‌های برگزاری آن کاهش یابد.

دبیر اجرای هشتمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور یادآور شد: در المپیاد امسال ۶۵۰ نفر شرکت خواهند کرد و در هر حیطه سه نفر به عنوان نفرات برتر انفرادی و سه دانشگاه نیز به صورت دانشگاه برتر گروهی انتخاب خواهند شد که البته در کنار این المپیاد یک المپیاد جمعی نیز برگزار خواهیم کرد که جزئیات آن هنوز نهایی نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نفرات برتر هشتمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور ضمن اینکه بدون آزمون وارد مقاطع بالاتر تحصیلی خواهند شد، امسال و برای اولین بار در بنیاد ملی نخبگان پذیرفته خواهند کرد.