رئیس دانشگاه تهران مسأله افزایش ورودی دانشگاه تهران را رد کرد و توضیح داد: دانشگاه تهران پذیرش دانشجو را به شدت کاهش داده است و از این بابت دائم در کشور مورد اعتراض هستیم. در پردیس‌های خودگردان و دوره‌های مجازی پذیرش بسیار کاهش یافته است. در دوره‌های رسمی کارشناسی هیچ تغییری ایجاد نشده و از دو سال پیش نیز در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری قانون شورای آموزش دانشگاه را اجرا کرده‌ایم که به ازای هر استاد ۱۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی اعم از دکتری و ارشد وجود دارد.

دانشگاه تهران

وی افزود: فقط در دو گروه افزایش ظرفیت دانشجو داشته‌ایم. دانشجویان خارجی و دیگری رشته‌های جدید که در مرزهای دانشگاه است مثل بین رشته‌ای‌ها و میان رشته‌ای‌ها که در دستور کار قرار گرفته‌اند.

صرف ۸۰ درصد بودجه دانشگاه تهران بابت حقوق و دستمزد

رییس دانشگاه تهران درباره بحث مشکلات بودجه دانشگاه تهران پاسخ داد: دانشگاه تهران نیز مانند دیگر دستگاه‌های کشور با مشکلات مالی روبه‌روست. ۸۰ درصد بودجه دانشگاه برای حقوق و دستمزد و ۲۰ درصد بودجه دانشگاه به سایر امور اختصاص دارد. برای عمده این ۲۰ درصد هم از قبل برنامه‌ریزی شده و دانشگاه فقط با ۵ درصد بودجه قابلیت مانور دارد که نه تنها این ۵ درصد، بلکه ۱۰ درصد از بودجه دانشگاه داده نشده است. با وجود این دانشگاه سعی کرده که فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی را پشتیبانی بکند.

خوابگاه‌های دانشگاه تهران در حد نام این دانشگاه نیست

وی به تراکم خوابگاه‌های دانشجویی اشاره و تصریح کرد: خوابگاه‌های دانشگاه تهران، دارای استاندارد یک خوابگاه دانشگاهی در حد نام دانشگاه تهران نیست. سال‌ها است که برای دانشگاه تهران خوابگاه ساخته نشده است، از طرفی دانشگاهی که برای ۲۰ هزار دانشجو طراحی شده به ۵۰ هزار دانشجو رسیده است

کاهش شدید دانشجو در دانشگاه تهران