قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از آمادگی وزارت علوم برای برگزاری دوره های دانش افزایی استادان عراقی، ‌اعطای بورس به زنان عراقی و تاسیس دانشکده مشترک بین دو کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کنکوری ارشد دکترا به نقل از مهر، در دیدار مسئولان آموزشی عالی ایران و عراق، راهکارهای گسترش همکاری های علمی و فناوری بین دو کشور بررسی شد.

حسین سالار آملی در دیدار با وابسته فرهنگی سفارت عراق با اشاره به تفاهم و تمایل ایران و عراق برای توسعه همکاری های علمی، ‌ بر ضرورت اجرایی شدن این تفاهمات تاکید کرد.

وی اظهار داشت : خوشبختانه ‌تفاهم نامه های مناسبی میان ایران و عراق وجود دارد که باید با سرعت و جدیت اجرایی شوند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل بر آمادگی کامل وزارت علوم برای تحقق کامل تفاهم نامه های میان دو کشور تاکید کرد و از همتایان عراقی خواست تا در این خصوص، اقدامات لازم را انجام دهند .

سالار آملی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای برگزاری دوره های دانش افزایی استادان عراقی، ‌تعریف و اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک، ‌تلاش برای کاهش هزینه های دانشجویان عراقی علاقه مند به تحصیل در ایران، اعطای فرصت ها مطالعاتی به استادان عراقی، ‌اعطای بورسیه به استادان دانشگاه های برتر عراق، ‌تاسیس دانشکده مشترک، ‌اعطای بورس به زنان عراقی ‌ و برگزاری دوره های آموزشی برای دانشجویان کارشناسی عراقی را اعلام کرد