رئیس دانشگاه تهران: از همکاری علمی با هند استقبال می کنیم

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، سائوراپ کومار سفیر هند در ایران ضمن بازدید از دانشگاه تهران، در دیدار با محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، راه های توسعه همکاری بین المللی میان مراکز دانشگاهی دو کشور را بررسی کردند.
رئیس دانشگاه تهران در این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور گفت: سیاست ما ارتقاء همکاری‌های بین‌المللی است و از همکاری علمی با هند نیز استقبال می‌کنیم.
وی افزود: دانشگاه تهران در قالب 13 دانشگاه برتر ایران مایل است که با دانشگاه ‌های همتراز خود در هند تبادلات علمی داشته باشد.
نیلی احمدآبادی افزود: اخیرا بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی جدید که امکان تدریس به زبان‌های بین‌المللی نیز فراهم شده، پردیس کیش دانشگاه تهران در این زمینه پیش قدم خواهد بود و در دانشکده مطالعات جهان نیز دروس به زبان مورد نظر تدریس می‌شود.
نیلی احمد آبادی خاطرنشان کرد: اکنون برنامه‌های کارورزی متعدد بین‌المللی در دانشگاه تهران در جریان است.
محمدباقر قهرمانی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران نیز در این دیدار با اشاره به وجود زمینه‌های مختلف همکاری میان دانشگاه تهران و دانشگاه‌های هند گفت: آمادگی داریم در حوزه‌هایی مانند مطالعات اسلامی، ایران‌شناسی، موسیقی، تئاتر و زبان با دانشگاه های هندو همکاری کنیم.

** ایران و هند دارای مشترکات فرهنگی و تاریخی بسیاری هستند
سفیر هند در ایران نیز در این جلسه افزود: نمایشگاه‌هایی در زمینه آموزش در هند برگزار می‌شود که دانشگاه تهران می‌تواند در آن مشارکت کند.
سائوراپ کومار گفت: با توجه به همکاری‌های گذشته با دانشکده ادبیات و علوم انسانی و نیز دانشکده مطالعات جهان در زمینه مطالعات هند آمادگی داریم نسبت به اعزام یک محقق و استاد هندی برای یک دوره مشخص با دانشگاه تهران همکاری داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: ایران و هند دارای مشترکات فرهنگی و تاریخی بسیاری هستند. همکاری‌های ما با ایران در زمینه‌های مختلف در خصوص فرهنگ و علم با سازمان میراث فرهنگی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی به خوبی پیش می‌رود.
سائوراپ کومار تاکید کرد: اکنون حدود 5 تا 6 هزار دانشجوی ایرانی در هند مشغول به تحصیل هستند. زبان فارسی و هندی در 60 درصد کلمات مشترک و حتی قواعد دو زبان هم شبیه به هم هستند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی عنوان کرد: همچنین دولت هند بورس‌های تحصیلی متعددی به دانشجویان خارجی اعطا می کند که اخبار آن در سایت سفارت هندو وجود دارد.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *