دفترچه سوالات وپاسخ کنکور ارشد الهیات و معارف‌ اسلامی و کلام ‌ اسلامی ‌91

Untitleda4
دانلود رایگان دفترچه سوالات وپاسخ کنکور ارشد الهیات و معارف‌ اسلامی – فلسفه ‌ و کلام ‌ اسلامی ‌91

دانلود سوالات دانلود کلید

کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی – فلسفه و کلام اسلامی

معرفی رشته کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی:

از جمله دانش هایی که در مکاتب مختلف اعتقادی بخصوص در فرهنگ اسلامی مورد توجه خاص بوده است، دانش فلسفه و کلام است. این دو علم در طول تاریخ، گاه به شکل جداگانه و گاه به شکل تلفیقی مطرح بوده است.

عصر حاضر عصر تلاقی و برخورد و گفتگوی تمدنها و ادیان مختلف است و این مهم میسر نخواهد شد مگر آنکه با شناخت مکاتب مم فلسفی کلامی، به دنبال حل شبهات مطرح شده از جانب متفکران مکاتب دیگر باشیم.

ویژگی دروس رشته کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی آن است که هم به بُعد فلسفه و هم به بُعد کلام می پردازد. در برنامه سابق آموزشی، فلسفه و کلام به عنوان یک رشته تنها ارائه شده بود که در نگاه اولیه سهم کلام تنها 2 واحد بود و بقیه واحدها به فلسفه می پرداخت. ولی برنامه حاضر قابلیت تفکیک دو رشته (فلسفه اسلامی و کلام اسلامی)را داراست .

تفاوت دو گرایش کلام اسلامی و فلسفه اسلامی در این است که کلام اسلامی محدود به قوانین شرع است ولی حدود فلسفه اسلامی، حدود عقل و طاقت بشر است.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی (سرفصل) کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی و تعداد واحدها، دانشگاه های دارای رشته کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی، معرفی سایر رشته های ارشد و دکتری الهیات (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار رشته کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی ارایه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *