دانلود سوالات و کلید پاسخ کارشناسی ارشد انگل شناسی دامپزشکی 94

دانلود رایگان سوالات و کلید پاسخ کارشناسی ارشد انگل شناسی دامپزشکی 94- کد 1501

 انگل شناسی دامپزشکی

دانلود سوالات 94        کلید پاسخ 94

معرفی رشته:

انگل‌شناسی علمی است که به وسیله آن شکل خارجی و داخلی و سیر تکامل و طرز سرایت انگل به انسان و حیوان مورد مطالعه قرار می‌گیرد. زندگی انگلی عبارتست از یکی از اشکال هم‌زیستی فیزیولوژیکی بین دو حیوان از دو جنس مختلف که یکی از آنها (انگل) معمولاً کوچک‌تر و ضعیف‌تر بوده و در سطح یا داخل بدن جنس قوی‌تر (میزبان)زندگی و تغذیه می‌کند و در بدن او ایجاد اختلال می‌نماید. این هم‌زیستی ممکن است دایم یا موقت باشد.

بطور کلی انگل شناسی علم پرداختن به موجودات زنده‌ای است که برای بدست آوردن غذا ، بطور موقت و یا دائم در سطح خارجی یا داخل بدن موجودات زنده دیگر زندگی می‌کنند. این علم همچنین به رابطه این موجودات به میزبانان خود می‌پردازد.

انگل شناسی پزشکی در بین شاخه‌های علوم پزشکی و دانشمندان علوم پزشکی اهمیت زیادی پیدا کرده است. انگل شناسی از نظر رشد و توسعه علوم به ویژه کاربردهای طبی، دامپزشکی، کشاورزی و صنایع غذایی اهمیت زیادی دارد.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند.اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته ارشد انگل شناسی پزشکی، معرفی رشته های دکترای انگل شناسی پزشکی (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

فرصتهای شغلی و بازار کار ارشد انگل شناسی پزشکی

استاد دانشگاه  پـژوهـــشــگـر  کارشناس آزمایشگاه تشخیص طبی

سایر فرصتهای شغلی ارشد انگل شناسی پزشکی بر اساس جدیدترین طرح طبقه بندی مشاغل وزارت بهداشت

کارشناس آزمایشگاه غذا، دارو و بهداشتی  کارشناس مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماریها  کارشناس آزمایشگاه واکسن و سرم

ارشد انگل شناسی پزشکی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *