لزوم برگزاری دوره های مهارتی برای دانشجویان

به گزارش روز سه شنبه  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، حسین سلیمی در جلسه ای با دبیران کانون‌ های فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به موفقیت و حضور مثبت این دانشگاه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن افزود: بار اصلی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه باید برعهده کانون‌ها و به نوعی انجمن‌های علمی باشد. بعضی فعالیت‌هایی که در دانشگاه انجام می‌شود باید توسط این دانشجویان صورت گیرد.
وی با بیان اینکه باید به چاپ کتاب دانشجویی توجه شود، اظهار کرد: تولیدات فرهنگی و هنری دانشجویان در زمینه‌های مختلف می‌تواند در قالب کتاب دانشجویی مدون منتشر شود. این کار هزینه زیادی برای دانشگاه ندارد اما تأثیر خود را خواهد گذاشت و کارنامه خوبی نیز برای دانشجو و دانشگاه به دست می‌آید.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: برخی نشریات تخصصی دانشجویان دانشگاه ما چیزی کم‌ از نشریات تخصصی اساتید، ندارند.
سلیمی با اشاره به اجرای طرح مهارتی دانشجویان اظهار داشت: کانون‌ها متناسب با تخصص و فعالیت خود می‌توانند این دوره‌ها را برگزار کنند در این راستا می‌توان با مؤسساتی همکاری کرد که دانشجویان ما بتوانند مدرک تخصصی نیز در این زمینه دریافت کنند.
وی عنوان کرد: به طور مثال دانشجویان رشته ارتباطات ما در کنار درس و دانشگاه، مدرک تخصصی عکاسی نیز داشته باشند تا براین اساس سریع تر وارد بازار کار شوند.

** رئیس جدید مرکز ارتباطات نهاد رهبری در دانشگاه ها منصوب شد
رئیس سابق بسیج دانشجویی به ریاست جدید مرکز ارتباطات نهاد رهبری در دانشگاه ها منصوب شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، ودود حیدری به عنوان رئیس جدید مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و همچنین حسین سروقامت به عنوان مدیر فرهنگی این نهاد منصوب شدند.
حجت الاسلام علی قریشی با تقدیر از تلاش های مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی در نشر اهداف فرهنگی عقیدتی مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه ها و تعمیق تفکر انقلاب اسلامی در بین دانشگاهیان، این مرکز را مهترین عامل در ارتباط بین نهاد و مجموعه های فرهنگی انقلابی با بدنه دانشگاه دانست.

** پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پردیس بین‌المللی کیش
پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی96-1395 دانشجو می‌پذیرد.
پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، برای نیمسال اول سال تحصیلی 96-1395 در مقطع کارشناسی ارشد، در 45 رشته، از طریق بررسی سوابق آموزشی-پژوهشی و مصاحبه دانشجو می‌پذیرد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی kish.ut.ac.ir مراجعه کنند.

** جزئیات آزمون زبان دکتری تخصصی (ETPNU) مردادماه 95
محمد علی ابراهیمی جزئیات آزمون زبان دکتری تخصصی (ETPNU) مردادماه 95 را اعلام کرد.
رئیس مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه زمان ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی (ETPNU) مردادماه 95از 8 لغایت 11 تیرماه سال جاری است، گفت: ثبت نام به صورت الکترونیکی و ازطریق پرتال پیام نور – مرکز سنجش و آزمون صورت می گیرد.
وی زمان برگزاری آزمون را 16 مردادماه و زمان دریافت کارت آزمون را 13 لغایت 16 مردادماه اعلام کرد و افزود: آزمون زبان دکتری تخصصی (ETPNU) مردادماه 95 به صورت الکترونیکی در 6 استان؛ آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی ، فارس و کرمانشاه برگزار می شود.
وی هزینه ثبت نام داوطلبان را مبلغ 750 هزار ریال عنوان کرد و گفت: داوطلبان می توانند این مبلغ را به شماره حساب 2178609001007 بانک ملی شعبه بنفشه به نام دانشگاه پیام نور واریز کنند.

** تقویم آموزشی دانشگاه امیرکبیر اعلام شد
تقویم آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای سال تحصیلی 95-96 اعلام شد بر اساس این تقویم ثبت نام دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه 13 و 14 شهریورماه تعیین شده است.
کلاس های درس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نیمسال اول سال تحصیلی 95-96 از 20 شهریورماه آغاز می شود و تا 8 دی ماه ادامه خواهد داشت.
امتحانات نیمسال اول تحصیلی این دانشگاه نیز 11 تا 23 دی ماه برگزار می شود.
کلاس های درس نیمسال دوم سال تحصیلی این دانشگاه نیز از 9 بهمن ماه آغاز می شود و تا 17 خردادماه سال 96 ادامه خواهد داشت.
امتحانات نیمسال دوم این دانشگاه نیز 20 خرداد ماه تا یکم تیرماه سال 96 برگزار می شود.

** برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در تابستان 95
معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور با اعلام خبر برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه پیام نور در تابستان 95 اظهار داشت: با عنایت به رسالت دروس معارف در دو حوزه آموزشی، معرفتی و تربیتی و اهمیت کیفیت در ارائه این دروس، طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در ایام فراغت تابستان و به منظور ارتقای کیفیت آموزشی دروس معارف، همراه با فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه برگزار می شود.
حجت الاسلام حسن کریمی با اشاره به استقبال گسترده دانشجویان از این طرح گفت: از آنجا که دروس گروه معارف در ترم تابستان 95 در قالب طرح ضیافت اندیشه ارائه می شود و این طرح شامل برنامه های آموزشی، فرهنگی و معنوی است، بهترین فرصت برای دانشجویان است که با مراجعه به دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های پیام نور استانها برای شرکت در این طرح ثبت نام کنند.
وی با عنوان اینکه امکان شرکت در این طرح به صورت حضوری و غیرحضوری فراهم شده است، یادآور شد: دانشجویان برای گذراندن این دوره ها به صورت غیرحضوری می توانند به نشانی ec.nahad.ir مراجعه کنند.
وی همچنین اظهار کرد: تمامی دفاتر نهاد در اجرای طرح ضیافت اندیشه مختار هستند و با توجه به شرایط و امکانات و صلاحدید خود می توانند این طرح را اجرا کنند.
کریمی با اشاره به اینکه طرح ضیافت اندیشه دانشجویان بر اساس مصوبه هیات رئیسه و بخشنامه معاونت آموزشی در تمامی استانها قابل اجراست، گفت: دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دفاتر نهاد دانشگاه پیام نور استان خود و یا به سایت مربوطه مراجعه کنند.

** نحوه پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی(Ph.D) سال تحصیلی 95 در دانشگاه پیام نور
دانشگاه پیام نور در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی به‌ ویژه در مقطع دکتری تخصصی، برای سال تحصیلی۹۵ از بین معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون دوره دکتری تخصصی (PHD) نیمه متمرکز اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

** دانشگاه خوارزمی پژوهشکده اقتصاد مقاومتی تأسیس می‌کند
دانشگاه خوارزمی، مسئولیت ارزیابی دوره‌ای میزان اجرای اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و دستگاه های اجرایی را بر عهده می گیرد.
نخستین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی دانشگاه خوارزمی با حضور نمایندگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه برگزار شد.
در این نشست، دانشگاه خوارزمی، پایلوت مباحث نظری اقتصاد مقاومتی کشور شد. همچنین مقرر شد، دانشگاه خوارزمی، پژوهشکده اقتصاد مقاومتی را تاسیس کند.
از این رو دانشگاه خوارزمی، مباحث گفتمان سازی، آموزش، پژوهش در این عرصه و حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم را پی خواهد گرفت.
دانشگاه خوارزمی، مسئولیت ارزیابی دوره‌ای میزان اجرای اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و دستگاه های اجرایی را بر عهده خواهد گرفت.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *