نخستین دوره فلوشیپ دانشجویان غیر ایرانی در رشته جراحی عروق توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کنکوری ارشد دکترا به نقل از مهر، این دوره در راستای اخذ مجوز بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جذب دانشجویان غیر ایرانی در کلیه رشته مقاطع دارای مجوز، به همت مدیریت تحصیلات تکمیلی و با همکاری گروه جراحی عروق دانشگاه برگزار شده است.

دکتر دارابی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم اعطای گواهی دوره مذکور با اشاره به برگزاری دوره های کوتاه مدت ۳ و ۶ ماهه آموزشی برای دانشجویان متقاضی غیر ایرانی گفت: براساس مجوز وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمادگی پذیرش متقاضیان از کشورهای خارجی برای دوره های فلوشیپ را دارد.

وی افزود: در این فرآیند به جز مراحل مربوط به وزارت امور خارجه سایر مراحل پذیرش به کلان منطقه ها واگذار شده است که  کلان منطقه ۹ نیز در کارگروه بین المللی سازی، توسعه این مهم را در نظر دارد.

دوره های فلوشیپ به جهت افزایش مهارت های عملی و دانش نظری پزشکان متخصص در جهت ارتقاء کیفیت خدمات تخصصی و آموزش پزشکی و نیز دستیابی به آخرین یافته های علمی پزشکی در رشته هایی که مجوز لازم را دارند برگزار می شود.

در این دوره، اولین گواهی دوره فلوشیپ جراحی عروق که به مدت ۱۵ ماه در بخش جراحی عروق بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شده بود به دکتر شمس الدین جامی تبعه کشور افغانستان اعطاء شد.

جامی اولین دانشجوی غیر ایرانی است که دوره فلوشیپ جراحی را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اتمام رسانده است.

وی در این این مراسم ضمن ابراز خرسندی از اینکه شاگرد مکتب خراسان و شاگرد اساتید جراحی مشهد بوده، گفت: جامعه نخبه و علمی ایرانی را الگوی خود می دانم و امیدوارم بتوانم با بکار بردن آموزش هایی که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیده ام از حیثیت جراحی عروق ایران در کشورم دفاع کنم.