برنامه زمانی مصاحبه دانشگاه‌ها برای معرفی‌شدگان بورسیه کارشناسی ارشد اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور، برنامه زمانی مصاحبه دانشگاه‌ها برای معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت بورسیه و شرایط خاص کارشناسی ارشد را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری کنکوری ارشد دکترا به نقل از فارس، فهرست اسامی تعداد ۱۹ هزار و ۷۱۷ نفر معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته محل‌های بورسیه یا رشته‌های دارای شرایط خاص آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

از تعداد ۱۹ هزار و ۷۱۷ نفر معرفی شدگان چند برابر ظرفیت، تعداد ۷ هزار و ۶۸۲ نفر زن و ۱۲ هزار و ۳۵ نفر مرد هستند یعنی حدود ۳۹ درصد معرفی شدگان زن و ۶۱ درصد مرد هستند.

ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های دارای شرایط خاص و بورسیه در مجموع ۴ هزار و ۷۴۰ نفر است.

معرفی شدگان باید با مطالعه دقیق اطلاعیه‌ای که از امروز به همراه فهرست اسامی آنان بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و براساس برنامه زمانی تعیین شده با به همراه داشتن مدارک لازم برای شرکت در مسابقه و سایر مراحل گزینش و آزمون عملی و یا پروژه در کدرشته‌های مربوط اقدام کنند.

عدم مراجعه برای شرکت در این مراحل به منزله انصراف از گزینش در کد رشته محل یا کد رشته محل‌های انتخابی تلقی می‌شود.

اطلاعیه سازمان سنجش برای معرفی‌شدگان بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، داوطلبانی که اسامی آنان در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به عنوان معرفی شده یک یا دو کد رشته محل دارای شرایط خاص یا بورسیه از رشته امتحانی مربوط درج شده، لازم است با توجه به شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه‌های راهنمای شماره ۱ و ۲ آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته ) سال ۱۳۹۵، مفاد شرایط و ضوابط اختصاصی کد رشته محل‌های دارای شرایط خاص و بورسیه و این اطلاعیه در موعد مقرر برای انجام مصاحبه، آزمون اختصاصی یا سایر مراحل گزینش به محل ذیربط مراجعه کنند.

در غیر اینصورت در گزینش نهایی در کد رشته محل انتخابی مربوط گزینش نمی‌شوند.

داوطلبان علاوه بر دارا بودن شرایط این بند لازم است شرایط و ضوابط اختصاصی موسسه دارای شرایط خاص و یا دستگاه اجرایی بورس دهنده را نیز دارا باشند.

داوطلبان می‌توانند برای کسب اطلاعات دقیق‌تر به پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه ذیربط مراجعه کنند.

به هنگام گزینش نهایی در هر کد رشته محل اعلام شده برای داوطلب در این اطلاعیه، داوطلبانی شرکت داده می‌شوند که نتیجه مصاحبه، آزمون اختصاصی و سایر مراحل گزینش آنان توسط مراجع ذیربط تایید شده باشد.

بدیهی است پس از انقضای مهلت مقرر برای شرکت در مصاحبه یا آزمون اختصاصی، هیچ‌گونه تقاضایی قابل پذیرش نیست.

آزمون پروژه عملی کدرشته‌های امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ در صبح و بعدازظهر روزهای چهار‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه مورخ ۶، ۷ و ۹۵/۵/۸ منحصراً در شهر تهران برای آن دسته از داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و حداقل یکی از کدرشته محل‌های رشته‌های تحصیلی پروژه‌دار را نیز انتخاب کرده‌اند برگزار می‌شود.

* برنامه زمانی شرکت در مصاحبه دانشگاه‌ها

دانشگاه اصفهان

از تمام معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت این دانشگاه در روز ۲۱ تیرماه از ساعت ۱۰ صبح در این دانشگاه با شرایط توانایی قرائت صحیح منطبق با استانداردهای ملی، مدرک مرتبط کارشناسی با کارشناسی ارشد، رتبه حفظ و قرائت، گواهی آموزشی قرآن و حفظ و نگارش‌های مرتبط به آموزش قرآن مصاحبه صورت می‌گیرد.

دانشگاه امام صادق(ره)

آن دسته از داوطلبانی که اسامی آنان به عنوان چند برابر ظرفیت برای دانشگاه امام صادق(ع) اعلام شده است، باید مطابق مفاد شرایط و ضوابط مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سال ۱۳۹۵ در موعد مقرر اقدام لازم را انجام داده باشند.

همچنین به اطلاع داوطلبان خواهر متقاضی رشته‌های مدیریت آموزشی و معارف اسلامی و حقوق (حقوق خانواده) می‌رساند مصاحبه شفاهی از داوطلبان رشته‌های مذکور که در مرحله نخست آزمون کتبی در روز سوم مردادماه این دانشگاه پذیرفته شوند، در تاریخ‌های ۶ و ۷ مردادماه امسال برگزار می‌شود.

دانشگاه تهران

از معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت کدرشته محل ۱۹۸۱۸ در روز یکشنبه ۲۰ تیرماه از ساعت ۹:۰۰ صبح در محل طبقه ۸ ساختمان جدید دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر مصاحبه می‌شود.

همچنین داوطلبان مدارک مرسوم (شامل مدارک و ریز نمرات دیپلم متوسطه و کارشناسی به همراه مدارک احتمالی دیگر مانند مقالات و کارهای پژوهشی، جوایز و افتخارات علمی و مدرک زبان) را برای تکمیل فرم امتیاز بندی و ارزیابی دانشکده همراه خود داشته باشند.

از معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت کدرشته محل ۲۱۱۵۸ در روز شنبه دوم مردادماه در ساختمان دانشکده مهندسی صنایع مصاحبه انجام می‌شود.

همچنین داوطلبان لازم است مدرک کارشناسی و ریز نمرات دانشگاهی، رزومه در دو نسخه، گواهی رتبه کنکور کارشناسی ارشد و رضایت کتبی داوطلب خانم(ولی یا همسر) را برای تکمیل فرم امتیاز بندی و ارزیابی دانشکده همراه خود داشته باشند.

از معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت کدرشته محل ۲۲۳۹۲ در روز یکشنبه ۲۰ تیرماه از ساعت ۹:۰۰ صبح در محل ساختمان جدید دانشکده مهندسی مکانیک مصاحبه می‌شود.

داوطلبان مدارک مرسوم (شامل مدارک و ریز نمرات دیپلم متوسطه و کارشناسی به همراه مدارک احتمالی دیگر مانند مقالات و کارهای پژوهشی، جوایز و افتخارات علمی و مدرک زبان) را برای تکمیل فرم امتیاز بندی و ارزیابی دانشکده همراه خود داشته باشند.

دانشگاه جامع امام حسین(ع)

به اطلاع تمام معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های تحصیلی این دانشگاه می‌رساند مراحل مصاحبه و گزینش در روزهای ۲۹ تیرماه تا ۳۰ تیرماه و دوم مردادماه تا سوم مردادماه در این دانشگاه برگزار می‌شود.

همچنین جدول زمان بندی انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش و مدارک مورد نیاز برای اطلاع معرفی شدگان از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه به نشانی  www.ihu.ac.ir  در دسترس است.

شایان ذکر است اسامی معرفی شدگان کد رشته‌های امتحانی ۱۱۵۴، ۱۱۵۵، ۱۱۵۶ و ۱۱۵۷ در این مرحله درج نگردیده است و داوطلبان باید موضوع را از طریق دانشگاه جامع امام حسین (ع) پیگیری کنند.

دانشگاه شاهد

آن دسته از داوطلبانی که اسامی آنان به عنوان معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه شاهد (باتوجه به کد رشته امتحانی) اعلام شده است، لازم است برای اطلاع دقیق از زمان و مکان انجام مصاحبه و بررسی صلاحیت عمومی (که از تاریخ ۳۰ تیرماه تا دوم مردادماه است) و مدارک مورد نیاز پس از انتشار این اطلاعیه، به پایگاه اطلاع‌رسانی این دانشگاه به نشانی www.shahed.ac.ir مراجعه کنند.

دانشگاه صنعتی شریف

معرفی شدگان لازم است برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش از ۲۰ تیرماه به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه صنعتی شریف مراجعه کنند.

دانشگاه علامه طباطبایی

از معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های بیم‌سنجی (کدرشته محل‌های ۱۸۴۴۳ و ۱۸۴۸۱) از کدرشته امتحانی ۱۲۰۷ و مطالعات منطقه‌ای گرایش آسیای مرکزی و قفقاز (کدرشته محل‌های ۱۴۳۵۲ و ۱۴۳۶۵) از کدرشته امتحانی ۱۱۳۰ موسسه آموزش عالی بیمه اکو این دانشگاه در روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه راس ساعت ۹:۰۰ صبح آزمون کتبی انجام می‌شود و پس از آن مصاحبه شفاهی از پذیرفته شدگان آزمون کتبی در نشانی تهران- خیابان شهید بهشتی – خیابان خالد اسلامبولی – خیابان هفتم- پلاک ۱۴- طبقه همکف- حوزه ریاست موسسه صورت می‌گیرد.

از معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌ مدیریت خدمات اجتماعی (کدرشته محل‌های ۱۲۲۰۴ و ۱۲۲۰۸) از کدرشته امتحانی ۱۱۰۸ این دانشگاه در بعدازظهر روز  دوشنبه مورخ ۲۱ تیرماه و صبح و بعدازظهر روز سه‌شنبه مورخ ۲۲ تیرماه در نشانی تهران- خیابان شریعتی – سه راه ضرابخانه – ابتدای خیابان پاسداران – خیابان شهید گل‌نبی – نبش کوچه شهید ناصری- پلاک ۱۱ مصاحبه صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است، واحد اطلاعات و پاسخگویی به سوالات تا روز دوشنبه ۲۸ تیرماه همه روزه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰ و از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۷:۰۰ به غیر از ایام تعطیل آماده پاسخگویی به سوالات است لذا داوطلبان می‌توانند برای ارسال سوالات خود از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کرده یا با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ (با واحد پاسخگویی غیرحضوری روابط عمومی این سازمان) تماس بگیرند.