دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در شهر اسن آلمان افتتاح شد

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، این دفتر به عنوان جدیدترین عضو شبکه بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با عید سعید فطر افتتاح شد.
شبکه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از یک واحد مادر، واحد الکترونیکی (مجازی) و واحدها و دفاتر بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در افغانستان، انگلستان، لبنان، امارات متحده عربی، روسیه ، آلمان و ایتالیا است.
حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی روز پنجشنبه در برلین و دراین زمینه گفت: ایجاد واحد و شعبه در کشورهای دیگر با توجه به وجود امکان آموزش مجازی به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست و امر جابجایی دانشجویان در کشورهای مختلف ایجاب می کند که ما شبکه ای داشته باشیم که بتوانیم آموزش را برای فارسی‌زبانان مقیم کشورهای خارجی و به ویژه ایرانیان فراهم کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح فعالیت‌های این دفاتر گفت: این دانشجویان تحصیلات را در کشور محل اقامت خود برای رشته‌هایی که توسط این شبکه ارائه می شود، ادامه می دهند و دفاتر دانشگاه در این کشورها مسئولیت پیگیری امور آموزشی و سایر امور مربوطه را به عهده دارند. از طریق این دفاتر، با همکاری واحد مادر اساتید هر رشته برای برگزاری جلسه امتحان دانشجویان به کشور ذی ربط اعزام و ادامه تحصیل این دانشجویان با استانداردهای آموزشی بالا صورت می گیرد.
میرزاده با اشاره به اینکه واحدهای تهران مرکزی، قزوین، تهران جنوب، واحد الکترونیک دانشگاه آزاد و واحد امارات پشتیبان این دفاتر هستند تصریح کرد: دانشجویان ایرانی در هر نقطه از دنیا که باشند می توانند برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری بدون کنکور ورودی ثبت نام کنند. مقیم بودن در خارج از کشور از شرایط ثبت نام است.
وی ادامه داد: یکی از دفاتر دانشگاه آزاد هفته گذشته در مسکو گشایش یافت و فرار است یک دفتر هم در شهر میلان ایتالیا افتتاح شود.
دفتر و مرکز بین المللی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در مجاورت دانشگاه اسن و در منطقه کتابفروشی های این شهر در آلمان قرار دارد.
در این مرکز اغلب انتشارات دانشگاه به زبان فارسی و نیز محصولات علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برای فارسی زبانان و کسانی که می خواهند زبان فارسی را یاد بگیرند فعال خواهد بود.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *