معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: قرعه کشی جدیداز میان افرادی که در قرعه کشی مرحله اول پذیرفته نشده بودند،انجام گرفت، نفرات برگزیده اصلی و ذخیره در سایت لبیک معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری  کنکوری ارشد دکترا به نقل از مهر، محمد زارع گفت: مقرر شده بود در این دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات ۱۳هزار نفر اعزام شوند، اما به دلیل استقبال زیاد، این تعداد به حدود ۱۷ هزار دانشگاهی افزایش داده شد.

وی افزود: قرعه کشی جدید مربوط به افزایش سهمیه عتبات دانشگاهیان در تاریخ ۱۵ تیر ماه، از میان ثبت نام کنندگان عتبات که در قرعه کشی مرحله اول پذیرفته نشده بودند، انجام و نفرات برگزیده اصلی و ذخیره در سایت لبیک معرفی شدند.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: مهلت نهایی کردن ثبت نام برای پذیرفته شدگان قرعه کشی افزایش ظرفیت تا ۲۱ تیرماه است و زمان تحویل مدارک به رابطین و واریز هزینه سفر حدودا یک ماه قبل از اعزام با پیامک و یا در سامانه برای هر کاروان بطور مجزا اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: افراد پذیرفته شده در قرعه کشی افزایش ظرفیت که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، برای تهیه گذرنامه حداکثر تا ۲۳ تیرماه باید فرم تعهد نامه محضری که در دفترچه راهنما موجود است را جهت اخذ مجوز خروج از کشور تکمیل و به مسئول عتبات استان خود تحویل دهند.

زارع گفت: زائرین پذیرفته شده در صورت نیاز به دریافت وام می توانند پس از نهایی کردن ثبت نام به شعب بانک ملت برای دریافت وام مراجعه کنند.

وی در خصوص وضعیت زائرین ذخیره مرحله اول قرعه کشی هم گفت: افزایش ظرفیت در این دوره تاثیری در وضعیت زائران ذخیره دوره اول ندارد و قرعه کشی جدید صرفا در تاریخ هایی است که تقاضای بیشتری داشته است. زائرین ذخیره در تاریخ هایی که خودشان انتخاب کرده بودند و در تاریخ های نزدیک به آن احتمال اعزام شدن خواهند داشت