گشایش دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در ایتالیا

به گزارش روز شنبه  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، گشایش دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در طی مراسمی در پلی تکنیک میلان که یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود در مراسمی با حضور ‘جووانی اتزونه’ رئیس این دانشگاه، حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمد جوزی سرکنسول کشورمان در شهر میلان، مهرداد نوابخش رئیس دانشگاه ازاد واحد تهران، حسین ابراهیمی، مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاد و همچنین جمعی دیگر از مسئولان فرهنگی و سیاسی دو کشور آغاز شد.
همکاری های مشترک علمی بین این دو دانشگاه ، دوره های مشترک تحصیلات تکمیلی ، طرح های پژوهشی مشترک ، دوره های کوتاه مدت مشترک ، تبادل دانشجو و استاد ، گسترش زبان و ادبیات فارسی ، آموزش رشته های مرتبط با فرهنگ و تمدن و هنر اسلامی ایرانی از دیگر اهداف راه اندازی این دفتر در ایتالیا است.
در این مراسم اعلام شد با گشایش دفتر دانشگاه ازاد اسلامی در دانشگاه پلی تکنیک میلان مقدمات استفاده استادان و دانشجویان دکتری از فرصت های مطالعاتی در دانشگاه های خارجی، همچنین فرصت های مطالعاتی متقاضیان خارجی در ایران فراهم شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مصوبه هیئت امنای مرکزی این دانشگاه برای افتتاح دفتر در دانشگاه های برتر کشورهای اسیایی و اروپایی به منظور همکاری های علمی و پژوهشی با این دانشگاه ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان ایرانی و فارسی زبان مقیم خارج ازکشور امکاناتی فراهم کرده است تا از طریق واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند دوره های دانشگاهی را بگذرانند. این دوره های تحصیلی بصورت الکترونیکی بوده و در پایان هر ترم دانشجو موظف است طبق برنامه اعلام شده، امتحانات پایان ترم خود را در یکی از دفاتر برون مرزی مشخص شده در یکی از کشورهای ایتالیا (میلان)، آلمان(دوسلدورف)، روسیه(مسکو) امارات متحده عربی (دبی)، لبنان(بیروت)، افغانستان (کابل)، انگلستان (آکسفورد)، عمان (مسقط)، مجارستان (بوداپست) و کانادا (تورنتو) بگذراند.
وی تاکید کرد: داوطلبان و متقاضیان ایرانی و فارسی زبان خارج از کشور برای ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی (شیوه الکترونیکی) می توانند به سامانه اینترنتی intl.iau.ir (بخش پذیرش دانشجویان ایرانی خارج از کشور) و یا سامانه isra.iau.ir مراجعه کنند.
رئیس دانشگاه میلان نیز گفت: با ایجاد دفتر تحقیقات مشترک بین دو دانشگاه با عنوان AZAD-POLIMI همکاریهای علمی و تحقیقاتی بین دو دانشگاه بطور رسمی آغاز می شود.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *