75 دانشجوی دکتری برای فرصت مطالعاتی به آلمان اعزام می شوند

حسین سالار آملی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا افزود: وزارت علوم با موسسه تبادلات آکادمیک آلمان تفاهمنامه ای را امضا کرده که بر اساس آن دانشجویان ایرانی دوره دکتری می توانند برای گذراندن دوره های 6 تا حداکثر 9 ماهه فرصت مطالعاتی با استفاده از بورس مشترک، به دانشگاه های آلمان اعزام شوند.
وی گفت: پس از برجام تعداد زیادی از تفاهمنامه ها با موضوعات و در زمینه های مختلف علمی، آموزشی، پژوهش و فناوری با کشورهای جهان منعقد شده است.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: اغلب تفاهمنامه هایی منعقده، در زمینه علمی، تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و استفاده دانشجویان و اساتید از فرصت های مطالعاتی بوده است.
وی ادامه داد: در برخی تفاهمنامه هایی که با کشورهای خارجی منعقد شده، علاوه بر دانشجویان، برای اساتید نیز فرصت های مطالعاتی 3 تا 6 ماه پیش بینی شده که از آن به فراخور تعهدات تفاهمنامه استفاده خواهند کرد.
سالار آملی یادآور شد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوران پسابرجام برنامه ریزی جدی در راستای تبادلات علمی، تحقیقاتی و نوآوری با دانشگاه های اروپایی دارد.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 و ابراز تمایل مراکز علمی جهان برای همکاری با دانشگاه های ایران گفت: فشردگی کنونی برنامه های علمی با سایر کشورها در هیچ دولتی سابقه نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه همکاری های علمی با آلمان در سال جاری، معاون وزیر آموزش و تحقیقات آلمان به همراه روسای انجمن ماکس پلانک و بنیاد تحقیقات آلمان (دی اف جی)، در شهریور ماه – سپتامبر 2016 – به ایران سفر خواهند کرد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *