مهلت دریافت کارت شرکت در کنکور 95 تا پایان روز چهارشنبه 23 تیرماه

حسین توکلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا اظهار کرد: کارت شرکت در آزمون همه داوطلبان گروه های آزمایشگاهی پنج گانه آزمون سراسری سال 95 به همراه برگ آزمون از روز گذشته 20 تیرماه 95 روی سایت سازمان آموزش کشور قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بر اساس ضوابط اعلام شده تمامی داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ضرورت دارد حداکثر تا پایان روز چهارشنبه 23 تیرماه به سایت سازمان مراجعه و با ورود نمودن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کد پیگری و نام و نام خانوادگی، کد ملی و سریال شناسنامه، نسبت به دریافت پرینت کارت آزمون و برگ راهنمای مربوط اقدام کنند.
توکلی گفت: تا ساعت 9 و 30 دقیقه امروز 21 تیرماه تعداد ثبت نام کننده ها برای دریافت کارت تعداد 384 هزار نفر یعنی 65/44 درصد داوطلبان است که نسبت به دریافت پرینت کارت آزمون خود اقدام نموده اند.
وی افزود: داوطلبان که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند باید برحسب رشته برای پرینت گروه آزمایشی دوم و سوم خود نیز اقدام نمایند.
توکلی ادامه داد: به همه داوطلبانی که تاکنون برای دریافت پرینت کارت خود اقدام نکرده اند اکیدا توصیه می شود در فرصت باقی مانده به سایت سازمان مراجعه و برای دریافت پرینت کارت و برگه راهنمای خود اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز صدور کارت کنکور سراسری 95، جوان ترین و مسن ترین داوطلبان کنکور را به ترتیب 15 و 80 ساله عنوان کرد.
توکلی در ادامه اظهار داشت: خلیل شکریان متولد 1315 در گروه آزمایشی علوم انسانی از شمیرانات تجریش به عنوان مسن ترین داوطلب و جوان ترین داوطلب نیز بهار بلوچی متولد 1380 در گروه آزمایشی علوم تجربی از ایلام مرکزی در کنکور سراسری 95 شرکت کرده اند.
وی گفت: در مجموع یک میلیون و 14 هزار و 274 کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده که از این تعداد، 402 هزار و 520 کارت برای برادران و 611 هزار و 754 کارت برای خواهران صادر شده است.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: تعداد کارت های صادر شده برای گروه هنر شامل داوطلبان اصلی و علاقمندان به گروه هنر، 54 هزار و 697 کارت است.
وی ادامه داد: همچنین تعداد کارت صادر شده برای گروه زبان های خارجی شامل داوطلبان اصلی و علاقمندان به گروه زبان 115 هزار و 710 مورد است.
توکلی یادآور شد: تعداد 162 هزار و 879 نفر در گروه علوم ریاضی در صبح پنجشنبه 24 تیرماه به رقابت می پردازند و همین تعداد کارت آزمون برای این گروه صادر شده است.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: همچنین برای گروه علوم انسانی نیز که 161 هزار و 500 نفر رقابت می کنند که برای این گروه نیز همین تعداد کارت صادر شد.
وی اظهار داشت: تعداد 519 هزار و 488 نفر نیز در گروه علوم تجربی در صبح جمعه 25 تیر ماه به رقابت می پردازند.
بر اساس این گزارش کنکور سراسری 95 صبح و بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه 24 و 25 تیرماه برگزار می شود.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *