بیش از 400 اثر به جشنواره پایان نامه های قرآنی دانشجویان رسید

به گزارش روز دوشنبه  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، فضل الله ایرجی کجوری گفت: جشنواره پایان نامه های قرآنی جشنواره همه ساله در ماه رمضان در راستای ترویج فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها و تشویق دانشجویان به نقش آفرینی در حوزه های قرآنی در اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار می شود.
وی افزود: فراخوان پانزدهمین جشنواره پایان نامه های قرآنی از اردیبهشت ماه سال جاری به همه دانشگاه های کشور اعم از سراسری، غیرانتفاعی، پیام نور و آزاد اسلامی ارسال شد و تا پایان خردادماه دریافت آثار ادامه داشت که تعداد 360جلد پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و 40 جلد دیگر در مقطع دکتری به دبیر خانه این جشنواره رسید که به جز تعداد اندکی، مابقی پایان نامه ها در سال 1394 دفاع شده است.
ایرجی کجوری، با اشاره به انجام داوری های پایان نامه ها توسط استادان برتر دانشگاه ها در حوزه علوم قرآن و حدیث گفت: داوری جشنواره در سه مرحله انجام شد. مرحله اول پایش پایان نامه ها، مرحله دوم داوری اولیه و مرحله سوم داوری نهایی که دراین مرحله تعداد 34 پایان نامه به عنوان پایان نامه های راه یافته به مرحله نهایی داوری تعیین شدند و در نهایت جمعا تعداد 9 پایان نامه برتر و شایسته تقدیر در دو مقطع دکتری و کارشناسی ارشد تعیین شد.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: پایان نامه های ارسالی به پانزدهمین دوره این جشنواره نسبت به سال گذشته رشد کیفی و کمی مطلوبی داشته است و حدود 100 پایان نامه برتر رسیده به این جشنواره در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم برای عموم و دانشجویان علاقه مند به نمایش در آمد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی افزود: اسامی برگزیدگان نهایی این جشنواره به زودی اعلام می شود و در یکی از برنامه های آتی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از برگزیدگان تقدیر می شود.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *