معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج از اعطای بورس تحصیلی به پذیرفته شدگان ممتاز در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری  کنکوری ارشد دکترا به نقل از دانشجو، عباس نیک نژاددر جمعخبرنگاران از اعطای بورس تحصیلی به پذیرفته شدگان ممتاز در این دانشگاه خبر داد و گفت: این بورس تحصیلی با هدف جذب دانشجویان ممتاز در دانشگاه یاسوج اجرا می ­شود و به افرادی که رتبه های برتر کنکور سراسری در گروه های آموزشی «ریاضی» و «علوم انسانی» را کسب کنند، تعلق می‌گیرد.

وی افزود: این بورسیه، به افرادی اعطا می­ شود که در گروه آموزشی «علوم انسانی»، رتبه های پایین تر از ۱۰۰۰، ۷۵۰ یا ۵۰۰ را به ترتیب در مناطق ۱، ۲، ۳ و در گروه آموزشی «ریاضی»، رتبه های پایین تر از ۲۰۰۰ ، ۱۵۰۰ و ۱۰۰۰ مناطق سه گانه را در کنکور سراسری کسب کنند و در دانشگاه یاسوج پذیرفته شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوجتصریح کرد: دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی دانشگاه های دولتی جامع یا صنعتی (مستقر در مرکز استان­ها) و نیز افرادی که رتبه های ۱ تا ۱۰ هر رشته را در آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش (بدون سهمیه) کسب کنند، در مقطع کارشناسی ارشد از بورس تحصیلی برخوردار می شوند.

نیک نژاد بیان داشت: همچنین، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی جامع یا صنعتی (مستقر در مرکز استان­ ها) که رتبه اول را کسب کرده و دارای دو مقاله علمی و پژوهشی معتبر باشند، در مقطع دکتری از مزایای این بورس‌ تحصیلی بهره مند می شوند.

وی برگزیدگان المپیادهای دانش آموزی و دانشجویی، برگزیدگان جشنواره های علمی و همچنین برگزیدگان مسابقات قرآنی را از دیگر افرادی عنوان کرد که می توانند از این بورس‌ تحصیلی استفاده کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج به استفاده این افراد از مزایای دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: در قالب این بورسیه و در هر نیم‌سال تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۰ میلیون، کارشناسی ارشد ۱۴ میلیون و دکتری ۲۰ میلیون ریال هزینه تحصیلی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: تداوم اعطای این بورس منوط به عملکرد مناسب آموزشی دانشجو در طول مدت تحصیل است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه دانشگاه یاسوج به آدرس www.yu.ac.ir، بخش «معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی/دفتر استعدادهای درخشان/قوانین و آیین نامه ها» مراجعه کنید.