مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: این باغ موزه از پایان نامه‌های دروه‌های کارشناسی ارشد و دکتری با موضوع دفاع مقدس حمایت می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کنکوری ارشد دکترا به نقل از  صدا و سیما، جواد خضرایی در نشست خبری افزود: امسال یک میلیارد تومان برای حمایت از این پایان نامه ها در نظر گرفته شده است.
وی گفت: میزان حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد چهار میلیون تومان و دکتری شش میلیون تومان خواهد بود.

در پایگاه اطلاع رسانی باغ موزه دفاع مقدس حدود ۲۰۰۰ هزار عنوان پایان نامه را بارگذاری کرده ایم تا دانشجویان بتوانند از آن‌ها برای نگارش پایان نامه استفاده کنند
خضرایی افزود: در پایگاه اطلاع رسانی باغ موزه دفاع مقدس حدود ۲۰۰۰ هزار عنوان پایان نامه را بارگذاری کرده ایم تا دانشجویان بتوانند از آن‌ها برای نگارش پایان نامه استفاده کنند و همچنین با دانشگاه های مختلف نیز در این باره مکاتبه شده است.

وی گفت: همچنین ۶۰ نفر از استادانی که دارای مدرک دانشگاهی و سابقه حضور در دوران دفاع مقدس را دارند به عنوان ناظر تعیین کرده ایم که بتوانند به این دانشجویان راهنمایی های لازم را ارائه کنند.
خضرایی افزود: همچنین کتابخانه تخصصی باغ موزه دفاع مقدس، طیف گسترده ای از منابع را در اختیار این افراد قرار خواهد داد.

ما محدودیتی برای دریافت عناوین پایان نامه با موضوع دفاع مقدس نداریم و اگر دانشجویان موضوعی را پیشنهاد کنند، آن را بررسی می کنیم
وی گفت: ما محدودیتی برای دریافت عناوین پایان نامه با موضوع دفاع مقدس نداریم و اگر دانشجویان موضوعی را پیشنهاد کنند، آن را بررسی می کنیم.

خضرایی افزود: به رغم تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، در بهترین حالت حدود هزار تا دو هزار پایان نامه با موضوع دفاع مقدس نگارش شده است، که شاید از دلایل آن نپرداختن به این موضوع در اختیار نداشتن عناوین مناسب و یا تامین نشدن نیازهای مادی دانشجویان بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جامعه ما نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است گفت: این ترویج نظامی گری نیست بلکه ترویج ارزش های دینی و ملی است.
خضرایی افزود: موزه دفاع مقدس در این باره فعالیت هایی را آغاز و برنامه هایی را تدوین کرده است و در پایان این ماه برای۲۰ عنوان برنامه قرارداد پژوهشی امضا خواهد شد.

امیدواریم به نظامنامه و شیوه نامه ای برسیم که سازمان ها بتوانند از آن برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنند و آن را تسری دهند
وی گفت: امیدواریم به نظامنامه و شیوه نامه ای برسیم که سازمان ها بتوانند از آن برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنند و آن را تسری دهند.

خضرایی افزود: از اواخر سال ۱۳۹۲ شورای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت ایجاد شده است و عوامل موثر در این باره نیز با تحقق و پژوهش مشخص و راهکارهای اجرایی آن تدوین شده است.
وی اضافه کرد: در جلسه هفته گذشته، دبیرخانه این شورا تاسیس شد و برای پیشنهادهای موجود، طرح های تحقیقاتی تهیه شده است و در پایان همین ماه حداقل ۲۰ مورد از برنامه های شورا وارد مرحله اجرا می شود.
خضرایی با پاسخ به این پرسش که سالانه تعداد زیادی مراسم گرامیداشت و یادواره برگزار می شود اما اثر تربیتی و فرهنگی این مراسم چقدر است و چه میزان به رفتار و اخلاق در جامعه تبدیل می شود گفت: در این باره آسیب شناسی انجام داده ایم که چگونه می توان این برنامه ها به صورت موثر و اثرگذار برگزار شود و برای برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت طرح های تحقیقاتی تهیه کرده ایم.