دانشگاه های برتر آمریکای لاتین معرفی شدند/ برزیل در صدر

به گزارش خبرنگار کنکوری ارشد دکترا به نقل از مهر، کشور برزیل نیمی از ۱۰ دانشگاه برتر را در این رده بندی به خود اختصاص داده و در مجموع از ۵۰ رتبه، ۲۳ رتبه متعلق به این کشور است و نشان از موقعیت برتر آن در مقایسه با سایر کشورهای این منطقه است.

شیلی دومین کشوری است که بیشترین دانشگاه را در این رده بندی دارد. دانشگاه جامع اسقف کاتولیک شیلی (در مقام سوم) و دانشگاه شیلی ( در مقام چهارم) قرار دارند. مکزیک نیز با دو نماینده به ترتیب موسسه مونتری فناوری و آموزش عالی (هشتم) و دانشگاه ملی خودمختار مکزیک (نهم) است.

کارولینای گازمن والنزولا، محقق مرکز تحقیقات پیشرفته در آموزش و پرورش در دانشگاه شیلی درباره موفقیت های برزیل در این رتبه بندی گفته است که این موقعیت نشان دهنده خروجی تحقیقات بالا، تولید بالا از اختراع ثبت شده و پژوهش بالا و سهم بیشتر علم در تولید ناخالص داخلی (۱.۱۵ درصد) در مقایسه با همسایگان خود، مانند مکزیک (۰.۴۲۶ درصد) و شیلی (۰.۳۶۳ درصد) است.

۱۰ دانشگاه برتر آمریکای لاتین در سال ۲۰۱۶

از میان ۵۰ دانشگاهی که رتبه بندی آنها برای اولین بار در حوزه آمریکای لاتین از سوی نظام رتبه بندی تایمز منتشر شده است، ۲۳ دانشگاه از برزیل، ۱۱ دانشگاه از شیلی، ۸ دانشگاه از مکزیک، ۴ دانشگاه از کلمبیا، دو دانشگاه از ونزوئلا، یک دانشگاه از کاستاریکا و یک دانشگاه از پرو قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *