فرهادی: روابط علمی ایران و رومانی در حال افزایش است

به گزارش روز سه شنبه کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، محمد فرهادی عصر امروز در دیدار با کریستین تئودورسکو افزود: روابط سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی دو کشور همیشه از سطح مناسبی برخوردار بوده و اکنون این روابط در حال گسترش است.

در این نشست که عصر امروز در وزارتخانه علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد وزیر، با اظهار خوشوقتی ازتسلط به زبان فارسی سفیر رومانی ، اطلاعات ایران شناسی وی را قابل ستایش دانست.
فرهادی در ادامه گفت: ما از توسعه روابط علمی و فناوری بین دو کشور استقبال می کنیم و تمام موارد مورد نظر را در قالب تفاهم نامه ای اجرایی تنظیم و با همکاری طرف رومانیایی مواردی از قبیل تاسیس دوره های مشترک آموزشی، تبادل استاد و دانشجو و به خصوص گسترش کرسی های زبان فارسی در رومانی را پی گیری می کنیم.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این دیدار تئودورسکو سفیر رومانی که فارغ التحصیل سال های قبل دانشگاه تهران بوده، با تشکر از وزیر علوم ، خواستار اجرای مفاد تفاهم نامه سال های گذشته میان مسئولان آموزش عالی دو کشور شد.
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری همچنین امروز به مناسبت درگذشت جواد شهرستانی رییس هیات امنای بنیاد دانشگاهی فردوسی، پیام تسلیتی صادر کرد که در آن از خدمات مرحوم، به عنوان عاملی در توسعه خدمات علمی و فرهنگی کشور بوی‍ژه خراسان یاد شده است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *