تمدید کسر خدمت سربازی با انجام فعالیت‌های تحقیقاتی تا سال ۹۹

اعطای امتیاز کسر خدمت به فارغ التحصیلان

رییس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از حمایت مالی و معنوی این دفتر از دانشجویان و اساتید دانشگاه ها خبر داد.

سرهنگ علیرضا سعیدی در نشست با رییس دانشگاه، معاون پژوهشی دانشگاه وجمعی از استادان دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان  به  اعطای امتیاز کسر خدمت به فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دانشجویان دکترا اشاره کرد و افزود: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا که از طرف دانشگاه به این مرکز معرفی شوند و پروژه ها و طرح های تحقیقاتی نیروی انتظامی را انجام دهند دو تا شش ماه از خدمت سربازی آنها کسر می شود.

وی با اشاره به اینکه  طرح های تحقیقاتی  این دفتر غیر صنعتی و در زمینه های علوم اجتماعی، روانشناسی، علوم انسانی، حقوق، جامعه شناسی، مترجمی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری ارائه می شود اظهار کرد: دانشجویان پسری  نیز که نخبه و معدل بالای ۱۷ داشته باشند و از طرف بنیاد علمی نخبگان به این دفتر معرفی شوند، با انجام طرح تحقیقاتی می توانند دوران سربازی خود را در این دفتر بگذرانند و تمام حقوق و مزایای سربازی را دریافت کنند.

تحقیقات کاربردی

رییس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به انتشار فصلنامه علمی، تخصصی”فصلنامه دانش انتظامی اصفهان” اشاره کرد و گفت: مقالات علمی دانشجویان و استادان دانشگاه نیز پس از داوری بدون پرداخت هزینه  در مجله علمی و تخصصی این دفتر به چاپ می رسد.

سرهنگ سعیدی خاطر نشان کرد: دانشجویانی نیز که از طرف دانشگاه به این دفتر معرفی شوند پس از احراز هویت، همکاری لازم با دانشجو در تمامی زمینه های مورد نیاز انجام می شود.

وی افزود: اساتید دانشگاه و صاحب نظران حوزه مسایل اجتماعی می‌توانند با معرفی نامه و ارائه سوابق علمی خود به عنوان همکار پژوهشی در نشست‌های علمی و اتاق‌های فکر پلیس استان شرکت کرده و به پلیس در امنیت بهتر جامعه کمک کنند.

وی از ایجاد دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی در دانشگاه های بزرگ استان و دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: در راستای تعاملات هرچه بیشتر با دانشجویان و استادان ،این دفتر برای انجام فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه ها تاسیس می شود.

سعیدی به تاسیس سه دفتر در دانشگاه های مطرح استان اشاره کرد و اظهار داشت: دفتر گروه امنیت پژوهی در دانشگاه اصفهان، دفتر دانش انتظامی اصفهان در دانشگاه خوراسگان و دفتر گروه پژوهشی مطالعات اجتماعی و امنیت در دانشگاه آزاد خمینی شهرتاسیس شده که به نوعی پل ارتباطی پلیس با دانشگاه هستند تا دانشجویان از این طریق با فعالیت های پژوهشی نیروی انتظامی آشنا شده و به راحتی بتوانند در عرصه نظم و امنیت، مشارکت علمی و تحقیقاتی داشته باشند.

رییس دانشگاه کاشان نیز در این نشست از اعلام آمادگی و همکاری این دانشگاه با دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی خبر داد و گفت: این دانشگاه آمادگی همکاری با نهادهای اجتماعی در راستای رفع مشکلات جامعه و نیازهای مردم می باشد.

اعطای امتیاز کسر خدمت به فارغ التحصیلان

دکتر عباس زراعت همکاری با پلیس و نیروی انتظامی را لازم دانست و اظهار کرد: اعضای هیات علمی متخصص و صاحب تجربه و متخصص این دانشگاه در زمینه های روانشناسی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و حقوق، دارای پتانسیل بسیار مثبت برای همکاری با نیروی انتظامی و ارائه خدمات است.

وی اظهار امیدواری کرد: تا با ایجاد دفتر و تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی در دانشگاه کاشان زمینه تعامل هرچه بیشتر این دانشگاه با نیروی انتظامی فراهم شود و  کاهش آسیب های اجتماعی را شاهد باشیم.

در این نشست که در دانشگاه کاشان برگزار گردید، استادان حاضر در جلسه نیز نقطه نظرات خود را در راستای تعاملات هرچه بیشتر با نیروی انتظامی و دفتر  تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارائه کردند.

در این جلسه سرگرد رحمان سنگانه معاون اجتماعی انتظامی شهرستان کاشان و سید محمد صائب معاون پژوهشی دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز حضور داشتند.