افزایش جذب دانشجویان پژوهش محور در مراکز تحقیقاتی بررسی شد

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، معاون آموزشی وزیر علوم در این نشست گفت: با شناختی که سال های گذشته از این سازمان داشتم و علی رغم فراز ونشیب هایی که در روند شکل گیری آن وجود داشته، رشد بسیار خوبی نسبت به سایر موسسات مشابه در مسیر علم و فناوری داشته است.
مجتبی شریعتی نیاسر تاکید کرد: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از کانون های مورد توجه در مجامع بین المللی به شمار می رود.
براساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی گفت: همواره یکی از دغدغه ها و چالش های مهم این وزارتخانه، ارتباط اندک فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی و ظرفیت اشتغال و ضرورت توجه به مأموریت گرایی مراکز آموزشی است.
شریعتی نیاسر با اشاره به تصویب طرح آمایش آموزش عالی در سال گذشته افزود: تقریباً 11 ماه به طول انجامید تا این طرح با چندین ویرایش مورد تصویب قرار گیرد که یکی از بندهای این طرح ثبت مأموریت گرایی است.
وی ادامه داد: توجه به آمارهای ثبت اختراع، اشتغال دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به اعضای هیئت علمی و توجه به ماموریت های و سیاست های سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از جمله شاخص های جدید جذب دانشجویان پژوهش محور است.
وی با اشاره به موضوعاتی چون ایجاد ساختارهای جدید برای ورود به حوزه های بین رشته ای تصریح کرد: در همین خصوص همیاری هرچه بیشتر سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی باید به صورت جدی تر و معنادارتری شکل گیرد.
معاون وزیر علوم با اشاره به ایجاد و بکارگیری دوره پست دکتری در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، بر تولید دانش فنی به معنای واقعی و وسیع تر در این سازمان تاکید کرد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *