مهارت آموزی بازاریابی به سبک ایتالیایی به دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل

پروفسور ‘ فرانچسکو آدروناتو ‘ عصر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و امضای تفاهمنامه همکاری علمی با این دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا افزود : بازاریابی از جمله مهارت هایی است که دانشجویان رشته مهندسی برای پیشرفت صنعت باید فرا بگیرند.
وی گفت :لازمه پیشرفت صنعتی وجود رابطه بین صنعت و نیروی انسانی تحصیل کرده ماهر است و بر همین اساس دانشگاه ماچراتای ایتالیا مایل است تا مهارت های بازاریابی را به دانشجویان مهندسی و مهندسان ایرانی آموزش دهد.
رئیس دانشگاه ماچراتای ایتالیا با بیان اینکه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با وجود شرایط تحریم پیشرفت های خوبی در زمینه علمی دارد ، افزود : این دانشگاه از نگاه ما جزو دانشگاه های برتر است و به همین دلیل هم تبادل استاد و دانشجو و انجام پژوهش های علمی می تواند از سوی هر دو دانشگاه ، دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد.
وی با تاکید بر این که ارتباطات خوب بین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و ماچراتای ایتالیا باعث هم افزایی برای پیشرفت علمی خواهد شد ، ادامه داد : جامعه دانشگاهی یک جامعه علمی و به دور از مسائل سیاسی است و لذا تمایل داریم از دانشگاه به عنوان جایگاه علمی بهره گیریم و از توان اساتید و امکانات علمی و آزمایشگاهی برای گسترش روابط دو جانبه بهره مند شویم.
پروفسور آدروناتو گفت : دانشگاه ماچراتای ایتالیا دارای حمایت های مالی از اروپاست و بسیار علاقه مند است روابط فرهنگی بویژه در زمینه ادبیات با دانشگاه های ایران داشته باشد.
وی افزود : دانشگاه ماچراتای ایتالیا دانشگاه علوم پایه است که در زمینه علوم سیاسی ، حقوق ، فلسفه و دیگر رشته های تحصیلی با حدود هشت هزار و 500 دانشجو فعالیت دارد و امیدواریم روابطی که با امضای تفاهم نامه ها با دانشگاههای ایران از جمله صنعت بابل داریم ، گسترش یابد.
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل امروز در جریان سفر هیات بزرگ اقتصادی ، تجاری و علمی استان مارکه ایتالیا به مازندران با دو دانشگاه ‘ کامرینو ‘ و ‘ ماچراتای ‘ آن کشور قرارداد همکاری در زمینه های علمی منعقد کرد.
این قرارداد که تبادل دانشجو و استاد در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا با رویکرد انجام طرح های تحقیقاتی ، برپایی کنفرانس ها و کارگاههای آموزشی ، تبادل کتاب و نشریات علمی و برگزاری فرصت های مطالعاتی از جمله مفاد آن است در محل دانشگاه صنعتی بابل به امضای ‘ جواد واثقی امیری ‘ رئیس دانشگاه صنعتی بابل و ‘ فرانچسکو آدروناتو ‘ رئیس دانشگاه ماچراتا و ‘ کلادیو پتی ناری ‘ نائب رئیس دانشگاه کامرینوی ایتالیا رسید.
دانشگاه صنعتی بابل دارای شش هزار دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتراست.
هم اکنون حدود 200 عضو هیات علمی هم در دانشکده های این دانشگاه شامل مهندسی مکانیک و صنایع ، برق و کامپیوتر، شیمی، عمران و نیز دانشکده علوم پایه در حال تدریس هستند.
دانشگاه کامرینو در سال 1336 میلادی بنا نهاده شد و از سال 1958 به عنوان دانشگاه دولتی ایتالیا مطرح شد.
این دانشگاه در حال حاضر با حدود هشت هزار دانشجو دارای هفت دانشکده معماری و طراحی ، علوم زیستی و بیوتکنولوژی ، حقوق ، داروسازی، علوم محیط زیست ، دامپزشکی و علوم پزشکی ، علم و فناوری است.
دانشگاه ماچراتای ایتالیا هم در سال 1290 میلادی بنیانگذاری شده و هم اکنون دارای هفت دانشکده ؛ میراث فرهنگی ، علوم ارتباطات ، ادبیات و فلسفه ، حقوق ، علوم سیاسی ، اقتصاد و آموزش است.
هیات 50 نفره اقتصادی ، تجاری و علمی از استان مارکه ایتالیا به سرپرستی استاندار این منطقه سه شنبه شب به مازندران سفر کرد .

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *