مدیر حوزه‌ علمیه استان تهران از آمادگی حدود ۵۰ مدرسه علمیه استان تهران برای پذیرش ۱۵۰۰ طلبه جدیدالورود در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کنکوری ارشد دکترا به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خصوص آخرین اقدامات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران برای سال تحصیلی پیش رو، اظهار کرد: در حال حاضر در مراحل گزینش طلاب جدیدالورود هستیم که این کار با سرعت و دقت بالایی انجام می‌گیرد تا ان شاءالله، قبل از سال تحصیلی، کار جذب و پذیرش طلاب جدید انجام گیرد و برای سال تحصیلی به مشکلی نخوریم.

وی با بیان اینکه دوره میثاق طلبگی را از اول ماه مبارک رمضان آغاز کردیم تا طلاب جدید، با فضا و راه و رسم طلبگی آشنا شوند، گفت: این کار اقدامی مثبت و مؤثر برای آشنایی طلاب با نحوه تحصیل و چگونگی فعالیت در حوزه علمیه است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با تأکید بر اینکه در جذب طلاب جدیدالورود به حوزه‌های علمیه استان تهران، بنا را بر روی کیفیت گذاشتیم و از این رو، خودمان را خیلی درگیر آمار و افزایش کمی طلاب نکردیم، گفت: برای سال تحصیلی جدید مدارس استان تهران، حدود ۲هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب داشتیم که از این میان ۱۵۰۰ نفر مورد پذیرش اولیه قرار گرفتند؛ قطعا اگر بازهم افرادی باشند که از نظر کمیته گزینش، شرایط ورود به حوزه را داشته باشند به این آمار اضافه خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت ۷۰ مرکز علمی وابسته به مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران، گفت: ۶۴ مدرسه علمیه، ۳ مرکز تخصصی و ۳ مؤسسه آموزش عالی که در مجموع ۷۰ مرکز علمی باشند، تحت نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران قرار دارند که از این میان، حدود ۵۰ مدرسه در سال تحصیلی جدید، طلاب جدیدالورود پایه اول را جذب می‌کنند.

حجت‌الاسلام غفوری با بیان اینکه حدود ۸۵۰ نفر به عنوان اساتید حوزه‌های علمیه و مراکز تخصصی استان تهران فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: برای حدود ۱۵۰۰ طلبه جدیدالورودی که امسال جذب حوزه‌های علمیه استان تهران می‌شوند، حدود ۷۵ کلاس درسی در ۵۰ مدرسه علمیه پیش بینی شده است.