آغاز چهل و ششمین کنکور سراسری دانشگاه های کشور

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، آمار داوطلبان ثبت نام کننده برای رقابت در کنکور امسال را 860 هزار و 109 نفر اعلام کرد و گفت که از این تعداد 509 هزار و 19 نفر زن و 351 هزار و 90 نفر مرد هستند و به عبارتی، 59.18 درصد داوطلبان را زنان و 40.82 درصد داوطلبان را مردان تشکیل می دهند.
دکتر ‘حسین توکلی’ با ذکر آمار داوطلبان دو یا سه رشته ای کنکور امسال اظهار داشت: با احتساب آمار داوطلبانی که برای شرکت در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند، تعداد یک میلیون و 14 هزار و 274 کارت ورود به جلسه توسط سازمان سنجش آموزش کشور صادر شده است و آزمون نیز برای همین تعداد داوطلب برگزار می شود.
رقابت کنکور 95 صبح امروز با حضور همزمان داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در حوزه های امتحانی آغاز شد.
در آزمون گروه علوم ریاضی و فنی آزمون امسال تعداد 162 هزار و 879 نفر ثبت نام کرده اند که 59 هزار و 63 نفر آنها زن و 103 هزار و 816 نفر مرد هستند.
آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی نیز برای تعداد 161 هزار و 500 نفر شامل 101 هزار و 966 داوطلب زن و 59 هزار و 534 داوطلب مرد برگزار می شود.
داوطلبان گروه های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی که از ساعت هشت صبح، دفترچه آزمون را دریافت کرده اند برای پاسخگویی به 100 سوال عمومی، مدت 75 دقیقه فرصت دارند.
داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی همچنین باید در مدت 175 دقیقه به 135 سوال تخصصی آزمون خود پاسخ دهند و برای پاسخگویی داوطلبان گروه علوم انسانی به 180 سوال تخصصی نیز مدت زمان 165 دقیقه درنظر گرفته شده است.
به گفته توکلی، داوطلبانی که پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی هستند، علاوه بر سوالات عمومی و تخصصی گروه علوم انسانی (دفترچه شماره 1 و 2)، لازم است به 20 سوال اصول عقاید و فقه مندرج در دفترچه شماره 3 نیز پاسخ دهند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از قرار گرفتن سوالات آزمون عمومی و تخصصی گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی بر روی سایت اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org از ساعت 14 و سی دقیقه امروز خبر داد.
توکلی، زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور 95 را نیمه دوم مردادماه و زمان انتشار نتایج نهایی را اواخر شهریورماه امسال ذکر کرد.
آزمون سراسری امسال با حضور داوطلبان گروه آزمایشی هنر در نوبت بعدازظهر امروز در حوزه های امتحانی ادامه می یابد.
داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز در نوبت صبح فردا جمعه 25 تیرماه و داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی در نوبت بعدازظهر فردا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *