قائم مقام وزیر علوم گفت: با توجه به اینکه آمار داوطلبان در سال های اخیر روند کاهشی داشته، دانش آموزان رشته های مورد نیاز خود را با توجه به عواملی مانند بازار کار، علاقه مندی انتخاب می کنند.

به گزارش خبرنگار کنکوری ارشد دکترا به نقل از مهر، محمدسعید تسلیمی در حاشیه بازدید از حوزه کنکور سراسری سال ۹۵ در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی افزود: افزایش ظرفیت دانشگاه ها نیز در سال های اخیر باعث شده که بیشتر داوطلبان در دانشگاه ها پذیرفته شوند.

تسلیمی خاطرنشان کرد: به هر حال در آمایش آموزش عالی رفته رفته سعی می شود که مجموعه هایی که کارهای مشترکی دارند تجمیع شده و بهینه شود.

قائم مقام وزیر علوم اضافه کرد: به این صورت ظرفیت ها به صورت بهینه مصرف می شود و مازاد امکانات مورد استفاده بهتری قرار می گیرد.

وی با اشاره به این نکته که برنامه بزرگ آموزش عالی راهنمایی داوطلبان است، گفت: باید از سامانه نظام آموزش و پرورش نیز تشکر کرد چرا که داوطلبان امروز کنکور محصولات این نظام و نتیجه فعالیت معلمان هستند.

تسلیمی تاکید کرد: آزمون با توجه به کاهش تعداد داوطلبان دیگر آزمونی معنایی است برای انتخاب اولویت ها و جهت گیری افراد در زندگی آینده شان.