آزمون سراسری سال 95 در چین پایان یافت

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، این آزمون در مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) شهر پکن برگزار شد و شرکت کنندگان دیروز پنجشنبه آزمون تخصصی هنر را برگزار کردند و آزمون عمومی تمامی گروه های آزمایشی همراه با آزمون تخصصی گروه های علوم تجربی، انسانی و ریاضی و فیزیک صبح امروز (جمعه) برگزار شد.
با انجام آزمون تخصصی زبان های خارجی که ساعتی پیش انجام شد، چهل و ششمین آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال 1395 کشور در چین نیز به کار خود پایان داد.
«سید حجت موسوی» مدیر مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) پکن در خاتمه این آزمون به خبرنگار ایرنا گفت که در آزمون امسال 16 داوطلب از شهرهای مختلف چین حضور داشتند.
وی اظهار داشت که 3 نفر در رشته علوم تجربی، 6 نفر در رشته علوم انسانی، 5 نفر در رشته ریاضی و فیزیک، یک نفر در رشته هنر و یک داوطلب نیز در رشته تخصصی زبان های خارجی در این آزمون حضور داشتند.
گفتنی است، تعدادی از ناظران از مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) به همراه نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش بر روند اجرای آزمون ها بر اساس ضوابط و مقررات نظارت داشتند.
امسال و بر اساس گزارش سازمان سنجش، 23 شهر در 19 کشور میزبان برگزاری آزمون سراسری دانشگاهها بودند.
نتایج اولیه آزمون سراسری امسال در نیمه دوم مرداد ماه و نتایج نهایی داوطلبان نیز در هفته پایانی شهریور ماه اعلام خواهد شد.
سازمان سنجش در گزارشی، آمار داوطلبان ثبت نام کننده برای رقابت در کنکور امسال را 860 هزار و 109 نفر اعلام کرد که از این تعداد 509 هزار و 19 نفر زن و 351 هزار و 90 نفر مرد بودند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *