امضای تفاهم همکاریهای دانشگاهی تهران – سالامانکای اسپانیا

به گزارش عصر شنبه گروه فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، ویسنته گونزالس مارتین رئیس دانشکده زبانشناسی دانشگاه سالامانکا با حضور در محل رایزنی فرهنگی ایران با علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا دیدار و گفت وگو کرد.
گونزالس مارتین در این دیدار با قدردانی از همکاری های رایزنی فرهنگی ایران، به سفر رئیس دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه تهران در اردیبهشت ماه جاری به سالامانکا اشاره کرد.

** امضای دو سند همکاری
رئیس دانشکده زبانشناسی دانشگاه سالامانکا ادامه داد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با دانشگاه تهران، دو تفاهم نامه برای امضای بین دانشگاه سالامانکا و دانشگاه تهران و همچنین، بین دانشکده های زبانشناسی و ادبیات و زبان های خارجی این دو دانشگاه تهیه و آماده امضاء شده است.
وی اظهار کرد: به نمایندگی از رئیس دانشگاه سالامانکا طی هفته آینده برای امضاء تفاهم نامه ها به تهران سفر خواهد کرد.

** فعال کردن آموزش زبان فارسی
علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا ضمن اشاره به روند تلاش های صورت گرفته برای امضای این تفاهم نامه ها گفت: یکی از مهمترین محورهای مذاکرات فعال کردن آموزش زبان فارسی و به دنبال آن، برگزاری مطالعات ایرانشناسی در دانشگاه سالامانکا است که امید است با این تفاهمنامه هرچه سریعتر عملیاتی شود.
رئیس دانشکده زبانشناسی دانشگاه سالامانکا در بخش دوم سخنان خود ابراز امیدواری کرد تا پس از سفر به تهران و تا قبل از شروع ترم تحصیلی جدید بتواند با همکاری دو دپارتمان دیگر آن دانشگاه، اتاق مذکور را راه اندازی کند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *