رئیس دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه طی یک برنامه ۱۰ ساله در سطح استانداردهای بالا به عنوان رتبه یک منطقه و کشور و جزء صد دانشگاه برتر جهانی قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری کنکوری ارشد دکترا به نقل از مهر، حمید میرزاده در جمع دانشگاهیان واحد سیرجان گفت: کشور ایران در سال ۲۰۱۵ به روایت سایت معتبر ESI، از لحاظ تولید علمی در رتبه ۱۶ جهان قرار گرفته است و اگر تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، این رتبه ۶ پله سقوط می کرد.

وی افزود: این دانشگاه با اجرای طرح ساها، تاسیس مراکز رشد، شهرک های فناوری آزاد و شرکت های دانش بنیان که حدود ۴۰ درصد شرکت های دانش بنیان کشور را تشکیل می دهد در توسعه اقتصاد دانش بنیان تلاش می کند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه طبق یک برنامه ۵‌ ساله مقرر شده درصد وابستگی به شهریه در این دانشگاه کم شود، تاکید کرد: میزان کاهش وابستگی به شهریه به معنای اثربخشی بیشتر دانشگاه در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است و دانشگاهی موفق است که بتواند مشکلات جامعه و مردم را حل کرده و در توسعه موثر باشد.

میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر تربیت ۵۴ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور برعهده دانشگاه آزاد است، گفت: ۵۰۰ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که در سنوات آینده، تأثیر آنها از نظر تولید علم آشکار خواهد شد و این روند به توسعه علمی کشور کمک می کند.