مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ۲ مرداد نتایج آزمون دکترای سراسری توسط سازمان سنجش بررسی و اعلام می شود.
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت و گو باخبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران  کنکوری ارشد دکترا به نقل از جوان، گفت: ۲ مرداد پورتال نتایج آزمون دکتری سراسری توسط دانشگاه ها به سازمان سنجش ارسال و پس از بررسی توسط سازمان اعلام می شود.

وی افزود: با توجه به بررسی ها و زمان بندی اعلام نتایج آزمون دکتری اطلاعیه آن بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که در مراحل ارزیابی تخصصی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی شرکت کردند و از نظر دانشگاه مربوط ، دارای شرایط علمی لازم (قبول مشروط) تلقی شده‌اند باتوجه به تماس گرفته شده از سوی موسسات مربوط منحصراً می‌بایست از تاریخ ۲ تا ۱۱ مرداد برای تکمیل و ارائه فرم تعهد به دانشگاه ذیربط (ارائه فرم تعهد منحصراً بایستی به یک دانشگاه داده شود) مراجعه کنند.

توکلی افزود: بدیهی است اخذ هرگونه تعهد قبل از بازه زمانی فوق فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی در بازه زمانی هفته آخرتیرماه ۹۵ نسبت به اطلاع‌رسانی لازم اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: مطابق برنامه زمانی تنظیم‌شده، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از تاریخ ۱۲ تا ۲۰ مرداد اسامی داوطلبان واجد شرایط علمی لازم (تکمیل کنندگان فرم تعهد و قبول مشروط) را از طریق پورتال به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کنند.

وی تصریح کرد: بدیهی است پس از اعلام نام داوطلب در پرتال سازمان توسط یک دانشگاه امکان ثبت قبولی وی برای هیچ موسسه دیگری وجود ندارد.

رشتچیان مدیر آموزش دانشگاه صنعتی شریف همچنین در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری گفت: شرکت کنندگان در آزمون مصاحبه دکتری باید در تاریخ ۲ الی ۱۱ مرداد ماه ۹۵ برای ارائه تعهد به این دانشگاه مراجعه کنند.

وی افزود:پس از این بازه زمانی نتایج نهایی روی سایت دانشگاه صنعتی شریف قرار می گیرد و سپس سازمان سنجش نتایج نهایی همه دانشگاه ها به صورت یکجا روی سایت قرار می دهد.

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اعلام نتایج نهایی دکتری این دانشگاه دوم مرداد ماه سال جاری به سازمان سنجش اعلام می شود.