امسال، سال رونق و توسعه کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه هاست

سید ضیاء هاشمی عصر یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا در یاسوج تلاش برای تحقق دیدگاه های مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با فعالان دانشجویی و دانشگاهیان را یادآور شد و گفت: این دیدار و توصیه های رهبری آغازگر فصل جدیدی از ضرورت مشارکت جوامع دانشگاهی و تشکل های دانشجویی در مناسبت ها و عرصه های مختلف است.
وی تصریح کرد: دیدار و توصیه های رهبری مبنی بر افزایش میزان مشارکت تشکل ها ، کانونهای فعال فرهنگی و انجمن های علمی و دانشگاهی نوید دهنده رونق مجدد به کرسی های آزاد اندیشی و سنگین تر کردن وظیفه وزارت علوم در تحقق این مهم است.
هاشمی تصریح کرد: وزارت علوم نیز بر همین اساس اقدام به جلسات منظمی در سطح استان های مختلف با معاونان فرهنگی و روسای دانشگاه ها برای نهادینه کردن این رویکرد و طرح دیدگاه های راهگشا از سوی مقام معظم رهبری کرده است.
وی نگاه تیزبین و ظریف مقام معظم رهبری مبنی بر حضور و فعالیت موثر و نقش آفرین جوامع دانشگاهی در عرصه های گوناگون را گامی در جهت رونق و توسعه فضای آزاد اندیشی و تحمل نقدپذیری در جامعه عنوان کرد.
هاشمی از رشد حدود 50درصدی فعالیت نشریات دانشجویی ظرف دو سال گذشته در دانشگاه ها و افزایش میزان مشارکت و اعتماد دانشجویان خبر داد و گفت: این مهم همواره یکی از زنجیره ها و ابزارهای اثرگذار در ایجاد فضای آزاداندیشی در جوامع دانشگاهی بوده است.
وی از وجود بیش از 200 تشکل فعال دانشجویی در سطح دانشگاه های کشور خبر داد و گفت: تشکل های دانشجویی، در کنار کانون های فرهنگی و هنری و انجمن های علمی از سرمایه های مهم اجتماعی کشور محسوب می شوند.
مقام معظم رهبری درتیرماه سال جاری و در دیدار صمیمی خود با برخی فعالان و تشکل های دانشجویی و دانشگاهیان حدود 12 توصیه مهم را در تشریح وظایف تشکلهای دانشجویی بیان کردند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *