اعزام دانشگاهیان به عتبات از 31 تیرماه

حجت الاسلام محمدرضا فقیهی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا افزود: در مجموع طی این مدت زمانی حدود 17 هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.
وی گفت: زمان تحویل مدارک به رابطین و واریز هزینه سفر، حدود یک ماه قبل از اعزام با پیامک و یا در سامانه برای هر کاروان به طور مجزا اعلام خواهد شد.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: با افزایش ظرفیت اعزام دانشگاهیان حدود 17 هزار نفر در پانزدهمین دوره به عتبات اعزام می شوند که 31 مرداد ماه نخستین کاروان از استان مازنداران به این سفر معنوی خواهد رفت.
وی ادامه داد: اغلب کلاس های آموزشی برای سفر به عتبات برای دانشگاهیان در استان ها برگزار و بسته های فرهنگی نیز به افراد ارسال شده است.
فقیهی در مورد اعتبار گذرنامه زائران یادآور شد: گذرنامه دانشگاهیان باید حداقل 6 ماه از زمان اعزام اعتبار داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دانشجویی از قبل گذرنامه داشته باشد باید از اعتبار آن اطمینان حاصل کند و در صورت نبود اعتبار شخصا نسبت به تعویض آن اقدام کرده و طبق زمان بندی مشخص، به دفاتر شورای استانی عمره وعتبات دانشگاهیان در استان های مربوطه تحویل دهد.
وی اظهار داشت: دانشجویان مشمول که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند باید بعد از تحویل (تعهد نامه محضری) به دفاتر ستاد در استان تحصیل خود منتظر صدور مجوز خروج از کشور باشند.
فقیهی تصریح کرد: پس از صدور مجوز خروج از کشور توسط سازمان نظام وظیفه، از طریق دفاتر ستاد به زائران اطلاع رسانی خواهد شد و بعد از آن زائران باید با داشتن مجوز خروج از کشور به یکی از دفاتر پلیس+10 مراجعه کرده و نسبت به تهیه گذرنامه اقدام کنند.
وی اظهار داشت: دانشجویان مشمول که مدارک خود را برای صدور مجوز خروج از کشور در زمان مقرر تحویل ندهند برای خروج از کشور به مشکل بر می خورند و باید شخصا نسبت به گرفتن مجوز خروج اقدام کنند که امری زمانبر و نیاز به وثیقه سه میلیون تومانی خواهد بود.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: بنابراین زائرین دانشجو باید در زمان های در نظر گرفته شده مدارک خود را به دفاتر تحویل دهند تا مجوز خروج از کشور آنها توسط ستاد پیگیری شود.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *