نتایج آزمون دکتری سال ۹۵ از سوی دانشگاه‌ها اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان باید در بازه زمانی ۲ تا ۱۱ مرداد برای تعهد به دانشگاه مربوطه مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری  کنکوری ارشد دکترا به نقل از تسنیم، نتایج آزمون دکتری سال ۹۵ از سوی دانشگاه‌‌ها به داوطلبان اعلام می‌شود که براساس برنامه زمانی اعلام شده دانشگاه‌ها از ۲۰ تیر تا پایان تیر با داوطلبان پذیرفته شده تماس خواهند گرفت.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش دراین رابطه گفت:‌ دانشگاه‌‌‌ها از تاریخ ۲ تا ۱۱ مرداد از داوطلبان پذیرفته شده تعهد اخذ و در نهایت اسامی پذیرفته شدگان را به سازمان سنجش اعلام می‌کنند. امسال اسامی پذیرفته شدگان آزمون دکتری از سوی سازمان سنجش اعلام نمی‌شود و دانشگاه‌ها با داوطلبان تماس می‌گیرند.

به گزارش تسنیم برخی دانشگاه‌ها نتایج آزمون دکتری سال ۹۵ را اعلام کرده‌اند.

دانشگاه تهران:

نظر به اینکه تعدادی از داوطلبان آزمون دکتری ۹۵ در بیش از یک رشته و دانشگاه به طور مشروط پذیرفته شده‌اند و با سپردن تعهد در یکی از رشته‌های مذکور، پذیرش نهایی خواهند شد، لذا پس از بازه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور ۲ مرداد تا ۱۱ مرداد ۹۵ وضعیت سایر داوطلبان دارای شرایط پذیرش، بررسی و افراد واجد شرایطی که اسامی آنها به عنوان ذخیره در پیوست اعلام شده است بر اساس ضوابط و ظرفیت، جایگزین و به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام خواهند شد.

به اطلاع داوطلبان آزمون دکتری تخصصی Ph.D سال۹۵ که از طریق سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه تهران معرفی شده‌ و مرحله ارزیابی علمی-پژوهشی را گذرانده‌اند، می‌رساند: نتایج اولیه آزمون یاد شده در ۱۲ دانشکده در وبگاه معاونت آموزشی دانشگاه به نشانی http://academics.ut.ac.ir قابل رؤیت است.

شهید بهشتی:

به آگاهی پذیرفته‌شدگان گرامی می‌رساند، لازم است از تاریخ ۲ تا ۶ مرداد ۹۵ برای تکمیل فرم تعهد به دانشکده‌های مربوط مراجعه کنند. عدم تکمیل فرم یاد شده به منزله انصراف قطعی از پذیرش در دانشگاه تهران خواهد بود.

تربیت مدرس:

پیرو اطلاعیه سازمان سنجش در تاریخ ۱۳ خرداد ۹۵، نتیجه نهایی ارزیابی تخصصی آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ اعلام می‌شود.

نتیجه نهایی براساس نمره کل ارزیابی تخصصی داوطلب، حدنصاب مرحله ارزیابی تخصصی مورد نظر دانشگاه، رعایت سهمیه‌ها، ظرفیت پذیرش دانشگاه و اولویت انتخابی داوطلب در بین کدرشته محل‌های معرفی وی به این دانشگاه است.

شرکت‌کنندگان در آزمون مرحله دوم ( ارزیابی تخصصی) این دانشگاه باید برای اطلاع از نتیجه نهایی و همچنین نمره آزمون کتبی اختصاصی در رشته‌هایی که آزمون کتبی برگزار شده، نمره آزمون شفاهی و نمره کل ارزیابی تخصصی خود از امروز (دوشنبه ۲۸ تیر) با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبور خود در سامانه جامع دانشگاهی گلستان به نشانی www.golestan.modares.ac.ir مراجعه کنند.

با توجه به اینکه براساس اعلام سازمان سنجش پذیرش و ثبت‌نام قبولی علمی نهایی در دانشگاه‌ها مشروط به اخذ تعهد است مقررشده قبولی‌های مشروط در بازه زمانی ۲ تا ۱۱ مرداد نسبت به سپردن تعهد اقدام کنند و داوطلبان باید فرم تعهد را از شنبه ۲ مرداد تا دوشنبه ۴ مرداد مطالعه و تکمیل کنند.