رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه از برنامه ریزی این دانشگاه برای جذب دانشجو از سه کشور عراق، ترکیه و آذربایجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری  کنکوری ارشد دکترا به نقل از مهر، جعفر عبداللهی شریف گفت: با عنایت به قرار داشتن دانشگاه صنعتی ارومیه در استان آذربایجان غربی که با سه کشور عراق، ترکیه و آذربایجان هم مرز است، پتانسیل بالایی در ارتباطات و تعاملات علمی با این کشورها وجود دارد.

وی ادامه داد: بنابراین با ایجاد هماهنگی و انسجام میان نهادهای ذیربط در علم و فناوری و تکمیل نهادهای مرتبط با چرخه علم و فناوری و رفع موانع سیاسی و امنیتی مرتبط در این راستا، دانشگاه صنعتی ارومیه می‌تواند اقدامات مؤثری در این راستا از قبیل پذیرش دانشجوی خارجی انجام دهد که این امر می‌تواند اقدامی بسیار مؤثر در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه افزود: امید است با رشد و توسعه دانشگاه نوپای صنعتی ارومیه و استقرار تمامی ارکان اجرائی در آن، دانشگاه بتواند به وظیفه ذاتی خود که همانا توسعه فرهنگ ایران اسلامی است به طور کامل عمل کند.

وی افزود: علاوه بر اینها، کمیته‌ای متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی ارومیه شکل گرفته است که برای تدوین برنامه راهبردی دانشگاه مطابق با نقشه جامع علمی کشور تلاش می‌کند.

عبداللهی شریف افزود: این کمیته با تشکیل جلسات متعدد در حال مطالعه و تدوین برنامه‌های راهبردی مطابق با برنامه‌های راهبردای کلان تعریف شده در نقشه جامع عملی کشور است که پس از اتمام و تصویب آن در هیات امنا، به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد کمیته جذب جهت تقویت نظام جذب هیات علمی و تقویت نظام راتبه (بورس) تحصیلی دانشجویان مستعد به منظور ارتقای نظام آموزش عالی در دانشگاه مطابق با اولویت‌های علم و فناوری کشور ، نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای دستیابی به اهداف نقشه جامع علمی کشور صورت گرفته است .