صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تفاهم‌نامه همکاری برای اجرای طرح‌های مشترک منعقد کردند.
به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا، در این تفاهم نامه همکاری که به امضای صندوق حمایت از پژوهشگران جوان و دانشگاه صنعتی شریف رسیده است، بر اجرای طرح‌های مشترک در راستای سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی اعلام شده از سوی دانشگاه و صندوق و ایجاد لینک پورتال‌های دو مجموعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام تاکید شده است.

دکتر نصرت اله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در این مراسم ضمن معرفی حمایت‌های این صندوق از فعالیت‌های تحقیقاتی، گفت: برای استفاده از کل ظرفیت‌های داخل و خارج از کشور نیاز به توسعه کمی و کیفی داریم.

وی با اشاره به اهمیت استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل در کشور، یادآور شد: بنیاد ملی علم ایران با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی قبل از تولد نوزاد تا فراغت از دانشگاه در تلاش است استعدادهای افراد را بیش از پیش شکوفا کند.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از برنامه‌های این صندوق در زمینه ایجاد هسته‌های علمی در دانشگاه‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر به صورت پایلوت ۲۱ هسته ایجاد شده است همچنین در نظر داریم این حمایت را به کل دانشگاه‌های کشور گسترش دهیم تا با تشکیل هسته‌های علمی، میزان مهاجرت نخبگان به خارج از کشور را کاهش دهیم.

دکتر خرم خورشید رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت حمایت این صندوق از پژوهشگران، از رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران دعوت کرد تا در یکی از جلسات هم اندیشی اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که مورد استقبال اعضا قرار می‌گیرد ، شرکت کرده و اعضای هیات علمی و محققان این دانشگاه نیز بتوانند با چگونگی حمایت‌های صندوق و فرصت‌های استفاده از تسهیلاتی که صندوق در اختیار محققان قرار می‌دهد، آشنا شوند.

وی تاکید کرد: با امضای تفاهم نامه همکاری با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، امیدواریم بتوانیم ارتباطات علمی را تقویت کرده و از حمایت‌های صندوق بهره مند شویم.

خرم خورشید افزود: در سال ۱۳۹۳، مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به طرح‌های پژوهشی اختصاص داده شد و این در حالی است که در سال ۱۳۹۴، این رقم به ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که ۴۹ درصد آن نیز از گرنت‌های خارجی تامین شد.

رییس دانشگاه علوم بهزیستی به اجرای برنامه توسعه مرکز رشد فناوری دانشگاه اشاره کرد و گفت: با تحویل مکانی که هم اکنون در اختیار سازمان بهزیستی است و قرار است به دانشگاه واگذار شود، این محل تبدیل به مرکز رشد و کارگاه‌های تولید لوازم توانبخشی، اندام مصنوعی و تجهیزات پزشکی خواهد شد.

در این نشست همچنین حمیدرضا خانکه معاون پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی از راه اندازی کتابخانه مرجع توانبخشی کشور تا پائیز امسال خبر داد و افزود: این کتابخانه مرجع توانبخشی به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد داشت.