دانشگاه جامع علمی کاربردی از وظایف خود دور شده است

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، محمدحسین امید در سی ونهمین گردهمایی روسای واحدهای استانی دانشگاه افزود: در برنامه ششم توسعه کشور برای دانشگاه جامع علمی کاربردی نقش پررنگی دیده شده، بخصوص اینکه اکنون در دوره های نظری مشکلات زیادی در کشور داریم.
وی گفت: اکنون تلاش بر این است که دانشگاه های نظری به سمت نسل سوم شدن پیش رفته و شغل محور شوند.
امید ادامه داد: در حالیکه اکنون جمعیت دانشجویی کشور رو به کاهش است، رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی نه تنها کاهش پیدا نکرده است.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی جدید کشور که نیروهای مهارت آموخته در اولویت قرار گرفته اند، برنامه دولت بر توسعه این دانشگاه است.
امید افزود: در راستای برنامه ها و سیاست های کلان وزارت علوم در بازنگری رشته های تحصیلی این دانشگاه حدود 14 درصد از رشته هایی که منطبق با رسالت دانشگاه نبوده اند حذف شده و این یک رویکرد منطقی است، اما اکنون دانشگاه با ظرفیت کامل به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، وی ادامه داد: بحث گفتمان سازی بسیار مورد توجه بنده است و انتظاری که از واحدهای استانی دارم ترغیب فرهنگ مهارتی در سطوح دانش آموزی کشور است.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در راستای سیاست های کلان دانشگاه و نظارت های انجام گرفته، چنانچه هر کدام از مراکز آموزشی ضوابط آموزشی را رعایت نکرده و تمکین به قانون نکنند مشمول قوانین نظارتی خواهند شد. در دانشگاه باید پاسخگوی خانواده های دانشجویان باشیم.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *