کارگروه جدید علوم و فناوریهای شناختی در وزارت علوم تشکیل می شود

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از  ایرنا، محمد فرهادی امروز -سه شنبه- در مراسم بازدید از پژوهشکده علوم شناختی در شهر جدید پردیس با اعلام این خبر افزود: این کارگروه با هدف تقویت علوم و فناوری های شناختی تشکیل خواهد شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در این مراسم برنامه های این وزارتخانه را برای توسعه هر چه بیشتر برنامه های پژوهشی و آموزشی در حوزه های علوم و فناوری های شناختی تشریح کرد.
فرهادی در این دیدار سه ساعته از قسمت های مختلف آموزشی و پژوهشی پژوهشکده شامل آزمایشگاه های مطالعات حیوانی، عصب روان شناسی(انسانی)، الکتروفیزیولوژی، آزمایشگاه مجازی و کتابخانه تخصصی پژوهشکده علوم شناختی واقع در شهر جدید پردیس بازدید و در نشست و گفت و گو با استادان و تعدادی از دانشجویان پژوهشکده شرکت کرد.
پ‍ژوهشکده علوم شناختی پس از چندین سال فعالیت پژوهشی، از سال 1385 فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرد.
این پژوهشکده هم اکنون نزدیک به 200 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد و تا به حال 84 دانش آموخته در مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد داشته است.
پژوهشکده علوم شناختی با آزمایشگاه های بسیار مجهز حیوانی و انسانی، مجموعه پژوهشی-آموزشی منحصر به فردی در حوزه علوم شناختی در کشور و منطقه است.
فعالیتهای پژوهشی-آموزشی پژوهشکده درسطح دکتری تخصصی شامل علوم شناختی، علوم اعصاب، زبان شناسی شناختی، مدل سازی شناختی، شناخت اجتماعی، فلسفه ذهن، رایانه و هوش مصنوعی و درسطح کارشناسی ارشد شامل علوم شناختی ، روانشناسی شناختی ذهن، مغز، تربیت و توان بخشی شناختی است.
وزیر علوم همچنین در این نشست با استادان و دانشجویان پژوهشکده از پیشنهاد اضافه شدن دروس اختیاری در مقاطع کارشناسی سایر رشته ها با هدف آشنا ساختن دانشجویان سایر رشته های تحصیلی با حوزه علوم و فناوریهای شناختی استقبال کرد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *